Testirali smo Lexus RX450h, hibridni SUV stvoren za sva osjetila

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

LUKSUZNI SUV-ovi su danas sveprisutna pojava i jedan od najčešćih statusnih simbola na četiri kotača, a malo će ih znati kako je za tu pošast između ostalih kriv i Lexus. 

Naravno, Lexus i njegov RX nisu prvi od ove vrste, ali su vrlo vjerojatno prvi koji su uveli coupeovsku liniju i sasvim sigurno prvi u svijetu koji su doveli hibridni pogonski sklop. Da, sve to dogodilo se godinama prije no što je stigla konkurencija sa zapada.

Međutim, ono što nikome ne uspijeva je taj savršen balans između ekskluzivnosti i elegancije s jedne strane, te jednostavnosti i danas toliko deficitarne normalnosti s druge. Među njima je vjerojatno upravo RX najbolji primjer ravnoteže ta dva naizgled nespojiva svijeta. 

Dizajn koji privlači, ali ne izaziva

Prvi kontakt s automobilom zasigurno je vizualni. U slučaju Lexusa i njegovog RX-a nikoga neće ostaviti ravnodušnim, a to uspješno radi kroz sve četiri generacije koliko ih možemo pobrojati od lansiranja sada već daleke 1998. godine. Nekima će auto biti običan, nekima lijep, ali nitko ga neće proglasiti odbojnim, napadnim ili "mafijaškim".

Četvrta generacija modela predstavljena je 2015. godine, a i danas djeluje svježe. Tipičan je predstavnik japanske škole dizajna s agresivnim sportskim karakterom prednjice, zanimljivom siluetom i nešto bezličnijim stražnjim krajem. RX tu ima i jednu bitnu prednost, a ta je da ne izgleda glomazno i nezgrapno, već vrlo fluidno i gotovo bezvremenski poput kakve japanske skulpture. Tek kad ga postavite uz neke zapadnjačke adute, vidite da Lexus nije malen. Naprotiv, s 4.890 mm duljine, 1.895 mm širine i 1.685 mm je pravi komad auta. 

Testni F Sport ima dodatno naglašen sportski karakter, bilo kroz 20-inčne naplatke, u crno obojenu prednju masku ogromnih dimenzija ili tek neke sportske detalje u matiranom finišu. Međutim, sve rečeno odrađeno je s ukusom, bez nepotrebnih pretjerivanja i suvišnih ukrasa. 

Klasika, profinjenost i kraljevski komfor

Unutra čista klasika. Govorimo li o dizajnu, oni zlobniji će reći da se godine vide, a drugi kako se radi o globalnom nastupu i malo amerikaniziranom dizajnu. Obje strane su u pravu, ali u konačnici je bitno nešto drugo. Materijali i kvaliteta izrade su odlični, ergonomija još bolja, a komfor jedan od boljih koje smo sreli unazad nekoliko godina.

A prije no što se zavalite u kožom presvučeno prijestolje, Lexus će vas razmaziti svojim prepoznatljivim dočekom, automatskim odmicanjem sjedala i volana kako bi lakše ušli ili izašli iz vozila. Sitnica koja uvijek mami osmijeh. Mjesta napretek ima sprijeda i straga, a i prtljažnik standardno guta 539 litara, uz preklapanje naslona i preko 1.6 kubika.

Prednja armatura vraća na početak. Klasičniji dizajn znači uteg brojnih tipki, ali pametno posloženih i vrlo preglednih. Lexus već godinama ugrađuje 12.3-inčni središnji zaslon, ali i sluša kupce, pa uz upravljanje putem touch pada uvodi i dodirno upravljanje te mogućnost upravljanja glasovnim naredbama. Tu je i head-up zaslon s aktualnim ispisom informacija koji uključuje i one koje vam šalje prednja kamera, a tiče se prometnih znakova. 

A ovim smo samo ogrezli u ono što RX nudi. Nastavljamo dosta klasično posloženom prednjom pločom s instrumentima u kombinaciji analogno-digitalnog prikaza pa preko izdignute središnje konzole sa stilski oblikovanim mjenjačem i do njega pretincima za boce kod kojih se dubina podešava ovisno o veličini boce. 

Teško je pronaći što bismo pokudili. Dovoljno je da ćemo na popis mana staviti Pioneerov audiosustav. Ne zato što je s 12 zvučnika (i DVD-om !!!) loš, već zato što je Mark Levinson još bolji. Nadalje, nedostatak bezručnog otvaranja elektromotorno pogonjenog poklopca prtljažnika ili tek opcijsko preklapanje sjedala tipkom teško mogu biti nedostaci, zar ne? Naravno, ali dobro je naglasiti da vidite koliko visoko je potrebno podići letvicu da bi se Lexusa pokušalo napasti.

Puno za malo

Odlučite li se za RX, imate dvije osnovne opcije. Prva je RX300 s 2.0 turbo benzincem, a druga naš testni 450 h u dobro poznatoj hibridnoj konfiguraciji koju čini 3.5 V6 benzinac s 263 KS i 335 Nm, te dva elektromotora (167 KS/335 Nm sprijeda i 68 KS/139 Nm straga). Sinergijski učinak je 313 KS i AWD pogon koji nosi E-Four oznaku. 

CVT mjenjač ima šest predefiniranih stupnjeva za ručno šaltanje, a tu su i polugice iz upravljača. F Sport svašta donosi, pa i nekoliko predefiniranih modaliteta rada koji utječu na isporuku snage, odziv gasa i osjetljivost servoupravljača. Kreće od Eco, preko Normal do Sport, a onda su tu i Sport S i Sport S+ koji će utvrditi i podvozje. 

Ali ne bojte se, Lexus RX450h može dobro povući, čak i zarežati, ali daleko je to od kakvog tuniranog trkača u SUV odjelu. RX450h se može dinamično voziti, ali ipak je neka normala puno bliža smirenijim manevrima. Pritom brzinski prosjeci ne moraju biti niski. Naprotiv, preko dvije tone teška krstarica postiže stotku za 7.7 sekundi, a ne posustaje do 200 km/h. I ono najbolje, pazite li bar malo, neće trošiti više od 8 l/100 km. Naš prosjek je bio 7.2 l/100 km uz naglasak kako smo vozili u gradu i osjetno štedljivije. 

Pogon na sva četiri kotača raspolaže dinamičkom kontrolom raspodjele (Dynamic Torque Control), a pod ingerencijom elektronike koja okretni moment prenosi od 100% naprijed do 50:50 između prednje i stražnje osovine.

Gotovo je nemoguće opisati tehnologije koje donosi Lexus na ovom modelu. Gotovo u svakom detalju se pokušalo ponuditi što je moguće više. Bilo da govorimo o svjetlima s LED tehnologijom, ali i prvoj u svijetu BladeScan tehnologiji rotirajućeg zrcala (100 okr/sekundi) koja donosi jednu od najboljih osvijetljenosti koje danas možete dobiti na tržištu. Sa stanovišta komfora možemo spomenuti mogućnost grijanja i hlađenja prednjih sjedala te grijanja stražnjih. Tu konkurencija obično staje, a Lexus dodatno automatizira tretiranje sjedala, odnosno vaše stražnjice, u ovisnosti o radu klime. Dakle, u trenutku kad klimatizacija krene hladiti, hladit će se i sjedala, i to kroz tri stupnja intenziteta. I vjerujte, ovo funkcionira odlično.

U pogledu sigurnosne opreme gotovo je nemoguće sve pobrojati. Dovoljno je reći da vas štiti sve za što danas znate, a da će auto paziti na sve što se događa u vašoj okolini. Vidi li opasnost, pomoći će vam u kočenju, a ako se opirete u krajnje opasnim situacijama, sve će sam odraditi. I tu ćemo pohvaliti jedan sustav, a to je radarski navođen tempomat koji odlično radi i u oštrijim zavojima.

Koliko sve to košta?

Lexus je ponudu za RX odlučio postaviti od 516.500 kn za RX 300 benzinsku izvedbu s prednjim pogonom. Hibridna izvedba kreće od 560.500 kn, a izaberete li testnu F Sport izvedbu, računajte sa 713.500 kn, odnosno 743.716 kn kad se dodaju opcije poput panoramskog staklenog krova i metalik boje. 

>> Službene stranice za model Lexus RX

I što reći na kraju. Naravno, sve će ovisiti o afinitetima kupca i njegovim platežnim mogućnostima. Ono što svakako stoji je da je Lexus vrlo originalna alternativa njemačkim rivalima, a nerijetko i bolja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.