Testirali smo Renault Kadjar, šminkerski SUV obiteljskih kvaliteta

Foto: M.N.

AKO ste u svijet pomodnih povišenih modela ikada željeli prijeći na što bezbolniji način, ovo je najbolji izbor.

Kadjar je kao Renaultova uzdanica u svijetu kompaktnih SUV-ova na tržištu prisutan već nekoliko godina. A činjenica da osim detalja, veličine loga ili tehnologije svjetala i dizajna obuće nije ništa mijenjano dovoljno govori kako je Renault ovdje napravio pun pogodak. Kadjaru je podao pomalo konzervativan dizajn, neki bi rekli čak i bezličan, ali i takav kakav će se osjetno lakše od rivala nositi s godinama. A pritom je takav da od njega neće zazirati ni mlađa ni starija publika.

Testno S-Edition izdanje tu ide korak dalje s ponekim ekskluzivnim dodatkom poput full LED Pure Vision prednjih svjetala ili pak 19-inčnih naplataka. Dodatna bočna zaštita izvedena u krom sjaju podiže dojam, kao i macanovska stražnja svjetla, jedan od zaštitnih znakova vanjskog dizajna. Realno, niti njegov brat iz Nissana, planetarno popularni Qashqai, ne nudi puno više.

Smireni ritam nastavlja se i u kabini. Osim pomalo konfekcijskog izgleda i ponegdje jeftine plastike malo toga se kabini može spočitavati. Preglednost prednje ploče je prvoklasna, a od izdašne ponude prostora još više veseli udobnost sjedala. Grijana su i izvedena u kombinaciji tkanine i kože, a i izgledaju odlično. Ispred vozača pak poznato digitalno sučelje, dok središnji prostor zanima zaslon R-Link infotainmenta. Od Kadjarovih posebnosti spomenut ćemo preklopivo sjedalo suvozača čime se omogućava lak prijevoz dužih predmeta. A kad je prijevoz stvari u pitanju znajte da se stražnja sjedala preklapaju doslovno u sekundi, a prtljažnik ima dvostruku podnicu i kapacitet solidnih 470 litara.

Testni primjerak je po pitanju samog interijera imao i jednu doplatu koju smo hvalili već i na drugim testiranim Renaultima. Bose Surround Sound System doista nudi natprosječnu zvučnu kulisu, a cijena doplate je ne toliko velikih 2500 kn.

Kad je mehanika u pitanju, ono bitno je da ovdje kombinira 1.6-litreni dizelski motor, CVT mjenjač i prednji pogon, a to u praksi funkcionira jako dobro. Uostalom, isti ovaj motor koji u Kadjaru daje 130 KS i 320 Nm pokreće i jednu C klasu iz Mercedesa pa mu dodatna reklama nije potrebna. Važno je da se odlično slaže sa CVT mjenjačem i njegovih sedam isprogramiranih stupnjeva prijenosa. Nema polugica za šaltanje iza upravljača, ali to možete činiti pomoću središnje ručice.

Ova kombinacija nije superštedljiva pa se potrošnja kreće od nekih 6 l/100 km u režimu kada se prati Renaultove eco programe uputa pa do 8-9 l/100 km kada ste auto natrpali i odlučili voziti s gasom do kraja. Mi smo s našim prosjekom od oko 7 l/100 km na koncu ipak zadovoljni. Kadjar odlično vuče, a ako ste spremni na kompromise i potrošnja vam je prioritet, razmislite od 1.5 dCi motoru.

Renault Kadjar starta cijenom od 152.800 kn. Testno izdanje je imalo još nekoliko doplata (metalik boja, Bose), ali i Techno premium paket sa sustavom pomoći pri parkiranju, bočnim senzorima i kočenjem u slučaju nužde koji dobivate besplatno. S uračunatim popustom od 15.000 kn testni Kadjar stoji 221.853 kn. A tu govorimo o ušminkanom obiteljskom SUV-u odlične opreme i uvjerljivog pogona. Konkurencija je pritom nemala, ali nije puno povoljnija. Nerijetko je i skuplja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.