U Porscheu tvrde da će motori s unutrašnjim izgaranjem opstati, evo i zašto

Foto: Porsche

USPRKOS sveprisutnom trendu elektrifikacije u Porscheu vjeruju kako će klasični motori pokretati automobile još godinama.

I tu se ne misli na hibride neke vrste, već na klasične motore s unutrašnjim izgaranjem. A tajna bi trebala biti u gorivu. Porsche je još u rujnu objavio kako radi na razvoju sintetičkih goriva, kao i da pokreće pilot-program u kojem će različiti Porscheovi modeli voziti isključivo na umjetnim putem stvoreno gorivo.

Porscheov šef Oliver Blume je tako u svom intervjuu za Hagerty izjavio kako će se u budućnosti sasvim sigurno voziti automobili s klasičnim motorima. "Vjerujemo kako sintetičko gorivo dobiveno uz pomoć energije iz obnovljivih izvora ima potencijal odigrati važnu ulogu u budućnosti. Zbog toga radimo na projektu razvoja u tom području. 70% automobila koje smo u povijesti proizveli su još uvijek na cestama i još će puno godina automobile pokretati motori s unutrašnjim izgaranjem", zaključio je Blume.

Porsche radi na projektu razvoja tehnologija proizvodnje sintetičkog goriva uz pomoć vodika i ugljika iz atmosfere, putem kojeg se dobiva metanol. On je osnova za stvaranje supstituta za klasično gorivo. Porscheova ideja je da takvo gorivo proizvodi u pogonima koji isključivo koriste energiju vjetra i sunca.

Jedini problem, odnosno prepreka u korištenju takvog goriva je još uvijek cijena. Blume je tako otkrio kako je trenutna cijena oko 10 dolara za litru, a njihov cilj je da cijenu obore na osjetno konkurentnijih 2 dolara po litri.

Ako sumnjate u kvalitetu dovoljno je reći da Porsche u svojem programu vozi 911-ice serije 993 na ovo gorivo i rezultati ispitivanja su odlični. "Trenutno tražimo partnere koji bi se bavili tehnologijom proizvodnje goriva, dok je naša zadaća pronaći optimalnu specifikaciju goriva koje bi se moglo bez posljedica koristiti u našim modelima", objasnio je Blume. Očekuje kako će sintetičko gorivo moći uspješno komercijalizirati kroz desetak godina.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.