Najava rezova u Volkswagenu: 30.000 ljudi bi moglo dobiti otkaz

Foto: Volkswagen

NJEMAČKI mediji izvještavaju o vrlo izglednom valu otkaza u Volkswagenu. 

Prvi čovjek Volkswagena Oliver Blume vidi redukciju broja radnika u Njemačkoj za 10 posto, odnosno za čak 30.000, vrlo realnom na duge staze, izvještava Manager Magazin. Prema najnovijim podacima Volkswagen samo u Njemačkoj zapošljava oko 299.000 radnika što dovodi do zaključka kako bi doista oko 30.000 djelatnika moglo ostati bez posla. 

Najveći rezovi bi bili u istraživačkim i razvojnim aktivnostima proizvođača automobila gdje bi se izgubilo 4.000 do 6.000 radnih mjesta od 13.000 zaposlenih u R&D kapacitetima u Njemačkoj, stoji u izvješću. Naime, financijski direktor VW grupe Arno Antlitz želi smanjiti ulaganja u sljedećih pet godina sa 170 na 160 milijardi eura, piše časopis.

Podsjetimo, Volkswagen je ovog mjeseca objavio da mora značajno smanjiti troškove marke (Volkswagen) u Njemačkoj, navodeći visoke troškove, nisku produktivnost i oštru konkurenciju. Poručio je da ukida ugovore o radu koji jamče radna mjesta do 2029. u šest njemačkih tvornica, povećavajući izglede za zatvaranje tvornica i prisilna otpuštanja.

Potražnja u Europi nije se oporavila od pandemije i tvrtka je izgubila prodaju od "500.000 automobila, što je ekvivalent otprilike dvjema tvornicama", rekao je Antlitz početkom rujna zaposlenicima u sjedištu proizvođača automobila u Wolfsburgu. Kako on ne očekuje oporavak prodaje smatra da Volkswagen mora smanjiti potrošnju i prilagoditi svoju proizvodnju kako bi preživio prijelaz na električne automobile. Otkazi su očito jedan od glavnih alata u tom planu. 

Zanimljivo je da je bivši izvršni direktor VW grupe Herbert Diess još 2021. upozorio da bi 30.000 radnih mjesta u Volkswagenu u Njemačkoj moglo biti ugroženo zbog prelaska industrije na elektrifikaciju. Upozorenje je narušilo Diessove odnose sa sindikatima i bilo je jedan od čimbenika koji ga je koštao pozicije.

Radničko vijeće VW-a reklo je da brojka od 30.000 "nema nikakvu osnovu i da je to jednostavno besmislica", piše Automotive News Europe.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.