ZA razliku od Mercedesa u Volkswagenu ne odustaju od svojeg pickup modela. Naprotiv, predstavljaju novu generaciju.
Pickup vozila se u Europi, a posebno na njenim istočnim granicama još uvijek doživljavaju kao statusni simboli. Iako su to u slobodnom prijevodu kamionet, a time i radna vozila, sve ostalo ide na ruku četverotočkaša za pokazivanje. Skupi su, izgledaju moćno i nakićeno, a nerijetko nose i trendovski logotip.
Volkswagen se tu odlično uklapa, pogotovo jer je uspješno sakrio Fordov "šljakerski“ mentalitet. Osnova je dakle posuđena od Fordovog Rangera, jednog od najpoželjnijih modela u segmentu. Izvana i iznutra Amarok se gotovo u potpunosti razlikuje od Rangera, a Fordove dijelove pronaći ćete tek kad se zadubite, i to u pogledu detalja poput poneke tipke ili ručice.
Amarok je bio velik, a sada je još veći. Dovoljno je spomenuti kako razmak između osovina iznosi čak 327 cm. Nosi do 1200 kg tereta, povuče prikolicu od 3.5 tone, a pritom u dvostrukoj kabini nudi uzoran komfor.
Oprema je prvoklasna, na popisu opcija su ekskluzivni dodaci poput Harmon Kardon hi-fi sustava, 21-inčnih naplataka i sl. Digitalni kokpit se možda ne uklapa u ideju terenskog radnog vozila, ali to je danas trend i ovdje dolazi serijski.
Ponudu motora čine dizelaši, 2.0 TDI (150, 170, 209 KS) i V6 s 240 i 250 KS. Određena tržišta dobit će i benzinca, 2.3 četiricilindraša s 302 KS i 10-stupanjskom automatikom. I punjivi hibrid je izgledna opcija.
Nude se tri vrste pogona, osnovni na stražnje kotače, stalni automatski pogon na sve kotače te uključivi pogon na sve kotače.
Amarok će se proizvoditi u Fordovoj tvornici u Južnoafričkoj Pretoriji, a na tržište dolazi do kraja godine.