Foto: GVE London
MNOGI ga smatraju najboljim Ferrarijevim bolidom svih vremena, a na aukcijama često obara cjenovne rekorde. Posljednji u nizu ima i dodatnu vrijednost - bio je u vlasništvu glazbene legende.
Automobil je proizveden 1991. godine, a do danas je nakupio tek 10.860 km. Apsolutni klasik je jedan od 1.311 proizvedenih, a smatra se jednim od najpopularnijih supersportskih automobila svojeg vremena. Proizvodio se od 1987. do 1992. godine, dok su specijalne trkaće izvedbe iz Ferrarijevog pogona izlazile još koju godinu kasnije.
F40 je kao što mu samo ime govori stigao povodom 40. obljetnice tvrtke, a predstavljen je kao najbrži, najsnažniji i najskuplji Ferrari u povijesti. Pokreće ga centralno smješten 2.9 V8 twinturbo motor snažan 478 KS. Izrađen u kombinaciji kevlara, karbona i aluminija, te lišen luksuzne opreme (imao je klimu) težio je svega 1.319 kg, pa je uz odličnu aerodinamiku na cesti bio neuhvatljiv. Do dolaska Lamborghini Diabla bio je s brzinom od 321 km/h najbrži automobil s nakladom većom od 500 primjeraka.
Početna cijena je bila 400.000 USD, što je jednako današnjem ekvivalentu od 840.000 USD. Pojedini kupci plaćali su i do 1,6 milijuna USD, pa trenutna cijena primjerka iz Claptonove garaže od 925.000 GBP ne zvuči pretjerano. Pogotovo jer automobil ima Ferrarijev certifikat autentičnosti. Recimo i kako je legendarni glazbenik veliki obožavatelj Ferrarija, a posljednji primjerak, unikatni SP12 EC, kupio je 2012. godine.