ELEKTRIČNA vozila nisu jedino efikasno sredstvo smanjenja emisija ugljika koje proizvodi automobilska industrija, poručili su iz talijanske udruge ANFIA.
I druge tehnologije mogle bi pomoći u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve i istodobno zadržavajući znanje, iskustvo i radna mjesta u Italiji, rekao je u utorak predsjednik udruge talijanskih proizvođača automobila Paolo Scudieri.
"Mislim na moguć opipljiv doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodika", pojasnio je Scudieri, dodavši da talijanska automobilska industrija već puno ulaže u vodik.
Biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva, a razvijaju se kako bi omogućila kontinuirano korištenje modificiranih inačica motora s unutarnjim izgaranjem, umjesto prijelaza na komercijalna električna vozila na baterije (BEV).
Isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, u kojoj trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi po njemu oko 73.000 radnih mjesta u Italiji u idućim godinama, a električna mobilnost ne bi kompenzirala gubitak jer će prema nekim procjenama otvoriti tek oko 6000 novih radnih mjesta.
Scudieri je dodao i da bi oko 450 proizvođača autodijelova u Italiji, od ukupno njih 2200, moglo staviti ključ u bravu jer još nisu ni počeli preusmjeravati proizvodnju na električnu tehnologiju.