FORD je donio još jednu tešku odluku i zaustavio proizvodnju legendarnog modela.
Za Fiestu u novoj Fordovoj poslovnoj politici jednostavno nema mjesta. Kao ni za ostatak game kao što su Ka, Focus, Mondeo, S-Max i Galaxy. Upravo tako, svi ovi modeli odlaze u povijest kako bi napravili mjesta za nove modele Fordove električne divizije, Ford Model E, na čijem je čelu Martin Sander.
"Nismo to učinili olako, ali moramo nešto učiniti”, tako je Sander komentirao za Autocar ukidanje Fieste. A sada i znamo zašto se to događa. Tvornica u Kölnu se u potpunosti prebacuje na struju, a prvi u nizu modela je još uvijek skriven. Zahvaljujući Sanderu ipak možemo sada vidjeti detalj. Očekivano, u pitanju je crossover i stiže kao tržišni pandan modelima kao što je Škoda Enyaq.
>> Ford umirovljuje još jedan legendarni model
Zanimljivo je da budući Fordov model koristi Volkswagenovu MEB platformu, a nakon tržišnog debija do kraja iduće godine, dobit će još jednu karoserijsku izvedbu. Očekuje se nekoliko motornih izvedbi snage 150 do 300 KS, dok će se doseg, ovisno o izvedbi, vjerojatno kretati od 340 do 480 km.
"Jedva čekamo 2023., kada ćemo skinuti prekrivku s našeg prvog električnog putničkog vozila koje dolazi iz Kölna", napisao je Sander u svojoj objavi na Twitteru. Ford je u modernizaciju pogona u Kölnu uložio preko dvije milijarde USD, što znači kako će biti nositelj Fordove proizvodnje električnih automobila.
Novi ulazni model postaje Ford Puma uz napomeni kako će iduće godine biti predstavljena električna Puma EV, a od 2025. i u prodaji.
Ford Model E ima cilj da do 2026. godine u Europi ostvari godišnju prodaju električnih automobila od 600.000 primjeraka. Od 2030. godine svaki putnički Ford će biti na struju. Spomenimo kako Ford ulaže i 490 milijuna USD u rumunjske pogone (Puma EV) te 470 milijuna USD u pogone u Halewoodu, gdje se proizvode električni pogoni.