VIDEOIGRE su ogroman izvor zabave i sve više ljudi okreće se virtualnom načinu provođenja slobodnog vremena. Za mlade je to već poznato, ali odraslih, pa i zrelijih gejmera sve je više, a tvrtke koje proizvode igraće konzole i videoigre bilježe ogromne dobitke.
Premda postoje i za zdravlje nepovoljni elementi takvog načina života, fizičke ozljede nisu uobičajene. Međutim, jednom mladom Nijemcu dogodila se upravo takva vrsta nezgode, kako piše The New York Post. 31-godišnji gejmer slomio je vrat dok je nosio naočale za virtualnu stvarnost, poznate kao VR naočale.
Muškarac je otišao u bolnicu nakon što je doživio prodornu bol u ramenima
Rendgenske snimke kasnije su otkrile da je muškarac slomio vratni kralježak C7 - koji se nalazi blizu baze vrata iznad ramena. Liječnici tvrde da su "ponavljajući" pokreti mladića doveli do oštećenja vrata - prije nego što je dio kosti konačno pukao.
Stručnjaci iz bolnice Sveučilišta u Leipzigu, koji su liječili igrača, vjeruju da je to prva dokumentirana fraktura vrata na svijetu povezana s VR naočalama. Istraživači kažu da je ozljeda nepoznatog muškarca podsjećala na one koje su viđene kod trkača i vojnika, kao što je detaljno opisano u medicinskom časopisu, otkrio je MailOnline.
Liječnici ovu ozljedu usporedili s ozljedama koje su bile uobičajene za rudare gline u Australiji četrdesetih
Dr. David Baur, specijalist za ortopediju i traumatologiju u bolnici u kojoj je muškarac liječen, rekao je da je ozljeda podsjećala na "prijelom gline". Ovaj prijelom je ime dobio po ozljedama zabilježenim kod rudara gline u Australiji 1940-ih. Radnici su ozlijeđeni nakon što su lopatama materijal preko ramena brzo izbacivali iz rudarskih jama.
Ova ozljeda zabilježena je i kod profesionalnih sportaša poput odbojkaša i jahača. Dr. Baur je rekao: "Budući da je pacijent mnogo sati tjedno igrao VR igrice s uređajima u rukama i na glavi, zaključujemo da su pokreti koji se ponavljaju i intenzivne navike igranja mogli dovesti do frakture od umora."
Više informacija možete pronaći u Journal of Medical Case Reports.