Foto: Vedran Rafael Janić/Facebook
NAKON više od 11 tisuća članaka u kojima je promovirao život i turizam u Dalmaciji, britanski novinar i bloger s adresom na Hvaru, Paul Bradbury, pokreće dosad najambiciozniji projekt.
Radi se o novom portalu Total Croatia News uz pomoć kojeg će promociju Hrvatske podići na još veću razinu jer radi o portalu namijenjenom strancima i Hrvatima u dijaspori.
Stoga, porazgovarali smo s Bradburyjem o TCN-u, a on nam je otkrio što nas sve očekuje.
Što je Total Croatia News i zašto nam je potreban?
TCN je pokušaj da zakrpamo prazninu na hrvatskoj medijskoj sceni. Članica smo EU-a već dvije godine, a osim rada naših kolega s Croatia Weeka koji rade odličan posao i nekih reportaža s Dalje, gotovo da ne postoji online news portal na engleskom jeziku u Hrvatskoj.
Interes za Hrvatskom raste, postoji puno odličnih priča o kojima treba pisati, a ja se radujem izazovu.
Rekli ste nam da će pristup, za razliku od većine domaćih portala, biti nešto drukčiji. O čemu je riječ?
Želimo promovirati pozitivne stvari o Hrvatskoj (što nije uvijek moguće) i posebno naglasiti priče o uspjehu. Bio sam nedavno u korejskoj ambasadi i otkrio da se rade odlične stvari na obje strane, a to je, primjerice, nešto što vrijedi podijeliti sa svijetom.
Iako ćemo pokrivati pojedine političke teme, portal će biti apolitičan, a to bi se moglo pokazati kao pravo osvježenje.
Total projekte vidim kao silu dobra i priliku da promoviramo ono najbolje u Hrvatskoj. Angažirali smo i moje heroje fotografije, Romulića i Stojčića koji su pristali na suradnju pa ćemo svakog dana imati i Fotografiju dana kojima ćemo istraživati svaki kutak ove predivne zemlje. To je odlična promocija. Budući da sam ja i službeno nagori fotograf u državi, to da su Mario i Dražen s nama ogroman je bonus.
Recite nam nešto o ciljanoj publici.
Postoje tri cilja. U prvom redu to su čitatelji iz dijaspore i stranci zainteresirani za priče iz Hrvatske. No, prema filozofiji Totala dat ćemo ljudima i ono što žele. Mnogi Hvarani rekli su mi da uživaju čitati Total Hvar i uživaju o reportažama o životu na otoku. Smatram će to privući i lokalne čitatelje.
I za kraj, fokusirat ćemo se dosta na biznis, a ako reportaže o uspješnim poslovnim potezima privuku strane investitore, tim bolje.
Dakle, nećete samo prenositi vijesti iz Hrvatske već imati i vlastiti materijal?
Postojat će kombinacija, ali naglasak će biti na našem materijalu što je to više moguće. Otvoreno smo za suradnju s nacionalnim i lokalnim medijima, a mi ćemo prekopavati domaće medije i prenositi vijesti. Broj naših priča ovisit će, naravno, o broju novinara koje možemo zaposliti.
Recite nam nešto o ekipi TCN-a-.
Osim ovog debelog engleskog blogera, imat ćemo još dva stalno zaposlena novinar. Jedan je iskusni novinar dobro upoznat s Hrvatskom, a drugi Amerikanac koji živi u Dalmaciji. Kad financije to dopuste, uskoro bismo mogli proširiti ekipu. No, zahvalan sam što već dobivamo pomoć s različitih stana. Andrew MacDowall koji piše za The Guardian, Cliff Rames iz New Yorka, pionir međunarodne promocije hrvatskih vinarija, glavna australsko-zadarska blogerica Sarah-Jane Begona, jedan od najcjenjenijih gurmanskih eksperata u zemlji Zoran Pejović i još nekoliko njih.
U dogovoru smo i s nekoliko nacionalnih medija kako bi ojačali naš brend. Aktivno promičemo suradnju, a ne natjecanje.
Što je, prema vašem iskustvu, najveća razliku između domaćih i stranih medija?
Politika! Nikad nisam živio u zemlji u kojoj se i ravnatelji vrtića postavljaju prema političkoj liniji ili gdje posao ravnatelja turističke zajednice ima više veze s političkom lojalnošću nego strašću prema poslu. Sve se to osjeća i u medijima.
Isto tako, kvaliteta medija trebala bi biti daleko bolja i dok britanski mediji često griješe, tjedan sam se dana smijao napisima domaćih medija koji su pisali da je moja urednica upoznala kraljicu i da je jedina Hrvatica koja je primljena u Buckinghamsku palaču. Nikad nije bila u palači niti je upoznala kraljicu... Nismo uvijek točni, ali trudimo se provjeriti izvore što je više moguće.
Kako ste se pripremali i što očekujete?
Očekujem zlostavljanje. Puno zlostavljanja. Davno sam naučio da stranac koji ima mišljenje o Hrvatskoj privlači negativne komentare čak i kad piše pozitivno. Svaki dan dobivam anonimne uvrede pa čak i prijetnje smrću, a to je i jedan od razloga zašto TCN neće imati mogućnost komentiranja vijesti.
Nekih drugih očekivanja nemam jer nakon 13 godina u ovoj zemlji naučio sam da samo mogu očekivati neočekivano.
Kratkoročni i dugoročni planovi?
Vidjet ćemo, zanimaju me reakcije. Imao sam nedavno produktivan tjedan u Zagrebu gdje sam se susreo s ambasadorima, poduzetnicima, PR-ovcima, predstavnicima medija i tražio ih savjete. Surađivat ćemo sa svim koji žele surađivati s nama.
Dugoročni su planovi da se razgranamo. Planiramo se proširiti i na druge dijelove Hrvatske, a planiramo i projekt u Munchenu. Što je više ljudi uključeno to će proizvod biti bolji.
Krećemo u srpnju, a dotad nas možete provjeriti na službenoj Facebook stranici.
Uglavnom, nadam se da će projekt biti dobro prihvaćen... Ali ovo je Hrvatska.