Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj organizira u nedjelju, 28. srpnja filmsku večer na Ljetnoj pozornici Tuškanac s besplatnim projekcijama kratkih filmova iz #EUandME kampanje, te dugometražnog američkog filma "Knjižara" Isabel Coixet.
Film “Bookshop”, s Emily Mortimer i Billom Nighyem, temelji se na romanu Penelope Fitzgerald o udovici koja krajem pedesetih godina prošlog stoljeća odluči otvoriti knjižaru u zabačenom engleskom primorskom gradu u Engleskoj. Unatoč ljubaznoj, ali i nemilosrdnoj, apatičnoj okolini nailazi na mnoge prepreke u ostvarenju svog plana.
Prije projekcije "Knjižare" prikazat će se kratki filmovi iz #EUandME kampanje na temu svakodnevnih prednosti koje nosi život u EU, a snimili su ih istaknuti europski redatelji, među kojima je i hrvatski Dalibor Matanić.
Njegov film "Debut" emotivna je priča o mladom hrvatskom poljoprivredniku koji želi biti nogometna zvijezda i istovremeno doživljava unutrašnje sukobe vezane uz svoju seksualnu orijentaciju.
"Usamljenik" poljskog redatelja Tomasza Koneckog najavljuje se kao topla i zabavna priča o Poljaku koji živi u kolibi duboko u planinama, a nakon što na Internetu naruči krplje, zaljubljuje se u dostavljačicu i pokušava joj priznati što osjeća.
"Party Animal" grčkog redatelja Yorgosa Zoisa prati energičnog 25-godišnjaka zaljubljenog u ples, koji je zarobljen na dosadnom poslu, ali neočekivano uviđa da njegov hobi i karijera međusobno nisu isključivi.
Posjetitelji će se u okviru događanja moći i informirati o pravima koje imaju u raznim područjima života u Europskoj uniji koja, poručuju organizatori, nudi brojne mogućnosti građanima da rade što vole, a u čemu im pomažu EU inicijative.
Pozvali su građane na projekcije jer ih, ističu, čeka duboki hlad Tuškanca, odlični filmovi i besplatne kokice. "Dođite na filmsku nedjeljnu večer i povedite obitelj te svoje prijatelje", kažu organizatori.
#EUandME kampanju prošle je godine pokrenula Europska komisija kako bi mlade od 17 do 35 godina informirala o vrijednostima i pogodnostima Europske unije i pravima koje uživaju kao njegovi građani, te ih upoznala s načinima na koje im se može pomoći u ostvarenju strasti i ambicija.
Kampanja je fokusirana na pet područja odnosno tema koje obuhvaćaju njihove interese – mobilnost, digitalna tehnologija, vještine i poslovanje, održivost i prava.