Jadran Lazić izdaje veliku monografiju, dao nam je recept za savršenu Instagram fotku

Foto: Jadran Lazić (na fotografiji s Johnnyjem Deppom, 1991.)

PROŠLO je više od 45 godina otkako je mladi splitski fotograf Jadran Lazić prijateljima u kultnom splitskom kafiću Semaforu rekao da odlazi u Pariz.

"Eto, samo tebe čekaju", rekla mu je ekipa za stolom, a gotovo pet desetljeća kasnije jasno je da ga je Pariz zaista čekao. Kao i ostatak svijeta.

"Razmišljao sam o tri opcije. New York, London ili Pariz. New York je bio predaleko i shvatio sam da se ne mogu vratiti autostopom ako ne uspijem. London je bio po mom saznanju previše kišovit i maglovit, pa sam se odlučio za Pariz. Tada sam iskreno tražio kruha preko pogače, u Jugoslaviji je bilo dobro", kaže nam na početku razgovora Lazić.

Jadran Lazić i Jodie Foster u Splitu, 1978. 

Posljednjih mjeseci u pripremi je monumentalno luksuzno reizdanje njegovih dviju knjiga, Ja Paparazzo i Reporter, koje su pokrivale period do 1984. godine, a u novim knjigama će se naći i period od 1984. do 2020. godine koji će u jedinstvenoj cjelini moći kupiti obožavatelji njegove fotografije. U vrijeme prije interneta Lazićeve knjige imale su velike tiraže i tisuće ljudi htjele su vidjeti filmske zvijezde i trenutke koje je slavni fotograf uhvatio objektivom.

Jadran Lazić i Robert De Niro, Pariz, 1975.

Ja Paparazzo, izdana 1980. godine, prodana je u 10 tisuća primjeraka, a Reporter, knjiga izdana dvije godine kasnije, imao je nakladu od 5000. Reporter je u nadopunjenom izdanju izašao i 1985. godine, kada je prodan u 10 tisuća primjeraka.

Monografija od dva dijela (1. dio 500 i 2. dio 400 stranica) bit će tiskana na hrvatskom i engleskom jeziku.

Nakon što monografija ugleda svjetlost dana, u pripremi je turneja po gradovima bivše Jugoslavije na kojoj će biti predstavljena monografija i fotografije koje se nalaze u njoj.

Sjajnih fotografija velikih ljudi unutra je mnogo – od popularnih Splićana, sportskog života grada pod Marjanom do najvećih holivudskih diva današnjice i filmskih zvijezda.

Jadran Lazić i Jean Claude Van Damme, 1988.

Posljednje fotografije u monografiji, one na kojima pozira Lola Astanova, nastale su za vrijeme pandemije koronavirusa, a Lazić kaže da su nastale, između ostalog, i zato što ga je supruga stavljala u karantenu u Los Angelesu svaki put kad bi se vratio s puta.

"S Lolom Astanovom me spojio Feliks Lukas, direktor WTA teniskog turnira Croatia Bol Ladies Open. U ovo covid-vrijeme ipak smo organizirali snimanje u Miamiju krajem 10. mjeseca prošle godine. Moja mlađa kći Kiki i ja iznenadili smo moju stariju kćer Tamaru za njen 40. rođendan u New Yorku. Nakon toga, da me žena ne bi opet stavila u karantenu, produžio sam iz New Yorka na snimanje s Lolom u Miami", kaže Lazić.

Lazića je, kako nam kaže, na ovaj projekt nagovorio njegov prijatelj Silvije Hraste. Po njegovoj preporuci angažirao je Hrvatsku Autorsku Agenciju kao izdavača knjige i dao joj je generalni mandat za brigu o svojim autorskim pravima i daljnjoj promociji autorskog opusa. Najvažniji dio buduće promocije bit će izdavanje monografije koja će zaista biti luksuzna i prava poslastica za kolekcionare i ljubitelje fotografije. Uz fotografije koje prate njegov rad u Splitu, Parizu i Los Angelesu autor je priredio popratne tekstove, anegdote koje opisuju situacije u kojima su fotografije snimljene, a neke od njih su zaista filmske.

Mrtvi Brežnjev 

Jedna od takvih definitivno je fotografiranje sprovoda Leonida Brežnjeva u vrijeme kada je Lazić fotografirao za francusku agenciju SIPA Press. U vrijeme željezne zavjese bilo je gotovo nemoguće iz zapadne Europe doći u Sovjetski Savez, ali Laziću je to pošlo za rukom.

U Beogradu je dobio akreditaciju jednog srpskog medija te se u Moskvu zaputio kao jugoslavenski fotograf. I o toj avanturi piše u knjizi.

Pošlo mu je za rukom fotografirati sprovod i tijelo preminulog Brežnjeva, vratiti se u Beograd, a potom i u Pariz gdje mu je šef za fotografije ponudio svoj Mercedes.

Lazić je Mercedes odbio i zatražio da novac s nadređenim podijeli popola. Tada je zaradio dovoljno novca za vilu na Hvaru u kojoj se danas odmara kada posjeti domovinu.

Može li se danas fotografima dogoditi sličan uspjeh – pitali smo ga.

"Ne. Više se to ne može ponoviti. Danas bi taj sprovod svi živi snimili mobitelom", kaže Lazić.

Zašto nije ganjao princezu Dianu?

Među brojnim filmskim i televizijskim zvijezdama koje su pozirale Laziću i koje je uspio uloviti objektivom, fotografije princeze Diane jako su rijetke.

"Slikao sam je nekoliko puta na filmskom festivalu u Cannesu", kaže za Index, ali nikad nije bio u skupini paparazza koji su lovili princezu po svijetu. Princeza Diana godinama je bila ulov za paparazze, a na kraju je poginula bježeći od jednog od njih.

"Ona je imala svoje omiljene fotografe iako se danas ne čini tako. Zbog toga nisam imao ambiciju da je ganjam", kaže slavni Lazić kojemu princeza Diana očito nije bila zanimljiva.

Glumice koje nemaju problem sa samopouzdanjem pred kamerom

Lazića smo pitali ono što ga svi žele pitati – jesu li holivudske glumice nesigurne kao obične smrtnice kada je u pitanju poziranje.

"Ne. One su većinom bile samouvjerene i sigurne pred kamerom, a fotografije su vidjele odmah po završetku snimanja. U to doba počela se razvijati i neka vrsta Photoshopa pa su se fotografije pomalo i sređivale. Naravno, ne u količini u kojoj se to danas radi za Instagram", kaže nam Lazić koji je jednom prilikom slavnu Milu Jovovich fotografirao nagu.

"Instagram je uništio fotografiju"

U razgovoru s Lazićem nismo se mogli ne dotaknuti Instagrama i fotografije današnjice.

"Instagram je uništio fotografiju i profesiju. Danas postoji milijardu aplikacija, glumice se fotografiraju same i uređuju slike. Fotografije za magazine im više ne trebaju jer same na Instagramu imaju puno više publike nego ijedan magazin", kaže Lazić.

Iako na Instagramu ima svoj račun, odavno ga ne koristi.

"To je gubljenje vremena. Ja se više nemam kome dokazivati, pogotovo na Instagramu", kaže Lazić.

Ipak, svoje prijateljice često fotografira za popularnu društvenu mrežu, a rezultati ih redovito oduševe.

Otkrio nam je i tri recepta za savršenu sliku na Instagramu.

  • Dobro obriši objektiv na mobitelu
  • Izvor svjetlosti ti uvijek mora biti iza leđa ili lijevo ili desno od objekta. Nikad ne smije biti iza leđa objekta
  • Udahni na trenutak dok okidaš fotografiju

Pred kraj razgovora nismo se mogli ne zapitati što su prijatelji iz Semafora rekli kada se vratio iz Pariza s kolekcijom fotografija slavnih glumica od koji su mnoge bile gole.

"'Jeba on svoju mater', to su rekli", zaključuje Jadran Lazić.

Tracy Bingham, 1996.

Tracy Bingham, 1996.

Tracy Bingham, 1996.

Angelica Bridges, 2000.

Alison Armitage, 1995.

Paula Trickey, 1999.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.