Toyota FT-HS: Zelena strana brzine

U POSLJEDNJIH nekoliko godina hibridne tehnologije bilježe značajan rast popularnosti, a svaki proizvođač koji drži do sebe skupio je dovoljno hrabrosti da komercijalizira barem jednu koncepciju. No u domeni sportskih automobila čistunci su još uvijek prava rijetkost.

Jedna od najznačajnijih tvrtki koja je zaslužna za sve povoljnije tržišne pozicije hibridne koncepcije svakako je Toyota. Predvodnik u ovoj domeni ohrabren globalnim uspjehom druge generacije Priusa najavljuje širenje ponude novim izvedbama, a sudeći po najnovijoj studiji, čak i u domeni rasnih sportskih automobila.


Pomalo paradoksalno, jer kad se govori o bolidima s hibridnim pogonom, ponuda je više no skromna, a glavni igrači su omanje specijalizirane tvrtke poput nedavno lansiranog roadstera s Teslinim imenom, ili pak automobila snova Venturija (Fetish).

Ne zadugo, jer je studija FT-HS koja će premijerno biti predstavljena u Detroitu dosada najozbiljniji pokušaj jednog automobilskog giganta da napravi iskorak i ponudi nešto potpuno novo, ekološki prihvatljivo, a opet zabavno. Razvijen u kalifornijskom istraživačkom centru (CALTY), najnoviji Toyotin koncept jasno pokazuje u kojem smjeru će se razvijati sportski automobili.


Najvažniji i možda jedini cilj bio je ekološki prihvatljivo vozilo koje svoje "zelene" manire neće pokazivati nauštrb performansama. Naprotiv, to bi mogao postati jaki adut.

Koliko jaki govori Toyota. Konkretno, FT-HS pokreće pogonski sustav kojeg čini 3.5 V6 benzinac i THS sustav (električni pogon) najnovije generacije, a u konačnici daje maksimum od preko 400 KS.

S klasičnom arhitekturom, naprednim (laganim) materijalima i povoljnom aerodinamikom to bi trebalo biti dovoljno za vrhunske performanse. Prema službenim projekcijama, Toyotin novitet je sposoban postići 100 km/h za svega 4 sekunde.


FT-HS nije zakinut niti u dizajnerskom smislu. Čak štoviše, mnogi u ovom vozilu već vide nasljednika legendarne Supre. Rezultat je to koji se može staviti pod dva osnovna pojma, J-Factor i Vibrant Clarity. Dok prvi obuhvaća tradicionalne japanske smjernice, drugi je vezan uz dizajnerski izraz koji će karakterizirati sve novitete najpropulzivnijeg svjetskog koncerna. Ukratko, FT-HS nije samo lagan i čvrst sportaš, on tako i izgleda.

Vanjska forma vozila izvedena je s ciljem postizanja optimalne aerodinamike. Tako, ispupčenja na krovu, s jedne strane imaju ulogu smanjiti uzgonske sile, a s druge povećati prostor za glave putnika u kabini. Inače, kevlarski krov je pomičan, pa se automobil u najkraćem vremenu lako transformira u rasni roadster. Vozilo je postavljeno na 21-inčne kotače s gumama mjera 245/35 sprijeda i 285/30 straga.


Iako se radi o studiji vrlo je vjerojatno da će Toyota u bliskoj budućnosti najaviti lansiranje sportskog modela na njegovim osnovama.

M.N.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.