SAN nije važan samo bebama već i starijoj djeci jer izravno utječe na njihov psihofizički razvoj, pokazala su mnoga istraživanja.
No prema novom istraživanju među učenicima četvrtih, petih i šestih razreda, objavljenom u časopisu Sleep, popodnevni je san izravno utjecao na njihovu razinu sreće, bolje ponašanje i viši kvocijent inteligencije.
"Djeca koja bi popodne odspavala tri ili više puta tjedno bila su uspješnija u školi, i to za 7,6 posto", rekao je koautor studije i neuroznanstvenik Adrian Raine.
Ovo istraživanje provedeno na 3000 učenika u dobi od deset do 12 godina, također je pokazalo da oko 20 posto djece ne spava dovoljno, što često dovodi do pospanosti i nedostatka koncentracije tijekom nastave.
"Što će više učenik odspavati tijekom dana, to će imati veće koristi od sna", rekla je Sara Mednick, istraživačica sa Sveučilišta u Kaliforniji.
"Popodnevni san je lako uvesti u živote svoje djece i ne košta ništa, a prednosti su mnogobrojne", zaključio je drugi koautor studije Jianghong Liu.