NIJE uvijek najjednostavnije prepoznati je li neko dijete nadareno ili ne. Kako objašnjava psiholog David Palmer za Psychology Today, ne postoji roditelj koji ne bi želio da njegovo dijete bude natprosječno inteligentno, zbog čega većinu njih zanima koji to simptomi otkrivaju da se radi o nadarenom pojedincu.
Iako su simptomi često suptilni, psiholog naglašava kako su određene karakteristike zajedničke svakom nadarenom djetetu, barem većini. Jedna od njih odnosi se na njihove govorne sposobnosti. Dok je većina djece sposobna oblikovati prepoznatljive rečenice i razumjeti složen jezik do otprilike dvije godine, nadarena djeca često postižu te prekretnice ranije.
Kako se približavaju školskoj dobi, druge jezične vještine mogu izgledati naprednije ili sofisticiranije. Neke od osobina darovitosti na koje trebamo obratiti pozornost kada govorimo o jezičnom razvoju našeg djeteta uključuju razvijen vokabular i sposobnost lakog učenja novih riječi, sklonost brzom govoru, ranu upotrebu dužih, složenijih, gramatički ispravnih rečenica te zainteresiranost za čitanje.
Isto tako, nadarena djeca pokazuju veliku znatiželju i zainteresiranost za stvari oko sebe, a najčešće to nisu interesi koji zanimaju njihove vršnjake. Sva djeca imaju urođenu želju za učenjem, a ono što nadarene mališane razlikuje od drugih je očigledna prirodna lakoća i radost s kojom to rade. Čini se da su njihovi mozgovi kao mentalne spužve koje bez napora upijaju nove informacije i ideje.
Mnoga darovita djeca prirodno uče i pokazuju neke od karakteristika kao što su sposobnost brzog i učinkovitog učenja, usvajanje ideja i vještina bez napora, samostalno traženje informacija o temama koje ga zanimaju, izvrsno pamćenje te rani razvoj motoričkih vještina koje uključuju ravnotežu, koordinaciju i kretanje.