Ovo pomaže djeci da budu uspješnija u školi, tvrdi istraživanje

Foto: 123RF

ISTRAŽIVAČI su otkrili da su aktivniji učenici osnovnih škola u prosjeku imali bolje rezultate u vizualnim i čitalačkim aktivnostima i pamćenju od onih koji nisu bili u formi. Znanstvenici sa Sveučilišta Nottingham Trent promatrali su 104 učenika u dobi od devet do jedanaest godina koji su obavljali niz zadataka kognitivnih funkcija neposredno nakon tjelovježbe i nakon odmora od 45 minuta.

Pojačana fizička aktivnost dovodi do boljih rezultata

Otkrili su da se skup mentalnih vještina koje uključuju radnu memoriju, fleksibilno razmišljanje i samokontrolu postepeno poboljšavaju odmah nakon fizičke aktivnosti. Djeca koja su obavljala takvu aktivnost prije izvršavanja kognitivnih zadataka su pet do deset posto brže dolazila do točnih rješenja.

Istraživači su također otkrili da se djeci posebno svidjela fizička aktivnost prije rješavanja, društveni aspekt koji je prisutan u tome, kao i činjenica da se to radilo na otvorenom. To sugerira da bi tjelovježba mogla biti učinkovit i održiv način za povećanje tjelesne aktivnosti, kondicije, a posljedično i mentalnih sposobnosti kod djece.

Vodeći istraživač dr. Simon Cooper, izvanredni profesor na Fakultetu znanosti i tehnologije Sveučilišta Nottingham Trent, rekao je: "Naš rad pokazuje važnost redovitih mogućnosti tjelesne aktivnosti u školama, ne samo za zdravlje već i za akademska postignuća."

Implementacija programa u brojim školama i njene dodatne prednosti

Studija je objavljena u časopisu Psychology of Sport and Exercise, a danas 13.379 škola diljem svijeta sudjeluje u ovom programu pod nazivom Daily Mile. Najpopularniji je u Velikoj Britaniji, gdje sudjeluje više od 8000 škola.

Dvije zasebne studije iz 2018. tvrde da bi ovaj program mogao pomoći u promicanju zdrave tjelesne težine kod djece i da pomaže tinejdžerima u pobjeđivanju depresije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.