Roditelji su 2015. počeli objavljivati videe kćeri (8). Danas je mega-zvijezda

KIDS Diana Show obiteljski je YouTube kanal koji su stvorili roditelji 8-godišnje Diane Kidisyuk.

"Kako izaći?" pita Diana razrogačenih očiju u nedavno objavljenom videu. Djevojčica je zatvorena u kavezu od pjene sa svojim starijim bratom Romom. Njihov otac, odjeven u kostim policajca, govori im da moraju riješiti niz zagonetki kako bi se domogli ključeva i pobjegli iz zatvora.

Ključevi, kavez od pjene i policijski kostim dio su visokoprodukcijskog videa, koji, kao i mnoge druge snimke, prikazuju Dianu i Romu kako se igraju sa šarenim rekvizitima.

Prvi video objavljen je u svibnju 2015. Diana je u to vrijeme imala godinu dana, sjedila je u kolicima i igrala se s listom u ruci. Od 15. kolovoza obitelj Kidisyuk ima 100 milijuna pretplatnika na svom kanalu. To je prekretnica koju je premašilo samo osam drugih kanala na YouTubeu, prema alatu za praćenje analitike SocialBlade.

Prema riječima Dianinih roditelja, 8-godišnjakinja je bila toliko uzbuđena kada je saznala za uspjeh da je počela skakati po krevetu. Ali uspjeh ima i mnogo nedostataka. Obiteljski kanali posljednjih godina suočeni su s posebnom pozornošću zbog zabrinutosti za mentalno zdravlje i sigurnost prikazane djece.

Olena i Volodimir Kidisyuk izjavili su za Insider da ne planiraju prestati snimati svoju djecu sve dok u tome uživaju, iako im je zbog toga sve teže omogućiti im normalan život dok postaju slavne osobe na internetu.

Sve je počelo kao način čuvanja uspomena

Kidisyukovi su počeli koristiti YouTube dok su živjeli u Ukrajini kao način dijeljenja kućnih videa s rodbinom. Prije nego što su postali uspješni youtuberi, Volodimir (44) je bio informatički programer, a Olena (36) je radila kao voditeljica marketinga za građevinsku tvrtku. Par je živio u Kijevu u Ukrajini.

Uživali su gledajući svoju djecu kako se igraju i komuniciraju pa su čuvali videouspomene, objavljujući kratke isječke djece, koja su tada imala dvije i jednu godinu.

"U to vrijeme nismo baš ništa znali o YouTubeu. Samo smo tražili pouzdanu platformu na koju bismo mogli postavljati videe i osigurati da se ne izgube", izjavili su.

Pokretanje njihovog vloga poklopilo se sa stvaranjem YouTube Kidsa, koji je 2015. lansiran kao "sigurna i kontroliranija verzija standardne platforme, s roditeljskim nadzorom i ograničenim postavkama pretraživanja".

Uskoro su Olena i Volodimir pokrenuli dva odvojena kanala za svoju djecu

S vremenom su i drugi počeli objavljivati videozapise svoje djece. Olena i Volodimir odlučili su uložiti još truda pa su počeli prilagođavati videe vanjskoj publici tako što su ih uredili i učinili da izgledaju profesionalnije. Svoje vlogove su dijelili na kanalima Kids Diana Show i Kids Roma Show.

Roditelji i djeca govorili su ruski u videima objavljenima od 2015. do 2016. i njihova publika uglavnom je dolazila iz Ukrajine, Rusije i Bjelorusije. Zatim je 2016. kanal Kids Diana Show dosegao milijun pretplatnika, a od 2018. počeli su ciljati na globalniju publiku i videe objavljivati na engleskom.

Kanal je brzo rastao, prešavši s 10 na 15 milijuna pretplatnika u samo tri mjeseca 2018. Dianin kanal rastao je brže nego Romin, koji trenutno ima 19.2 milijuna pretplatnika. Stoga su se odlučili fokusirati samo na njezin kanal i danas u njemu sudjeluje čitava obitelj. 

Obiteljski uspjeh omogućio im je da žive na tri različita kontinenta

Obitelj je prvo preselila u Miami, gdje su ostali godinu dana, a sada su u Dubaiju, gdje žive već tri godine. Na taj su se potez odlučili jer su smatrali da ih život u SAD-u previše udaljava od njihove obitelji u Ukrajini.

Pojašnjavaju da su Dubai odabrali jer "ta zemlja ima dobre lokacije za snimanje videa", a istovremeno je dovoljno blizu da mogu letjeti rodbini u posjete.

Par odbija otkriti svoju godišnju zaradu od YouTubea i zna se samo da je riječ o milijunima dolara. Prema procjenama temeljenim na podacima iz alata za praćenje analitike SocialBlade, 2019., kada je kanal imao otprilike 32 milijuna pretplatnika, generirao je procijenjenih 2.8 do 44.7 milijuna dolara.

Olena i Volodimir tvrde da su dio zarade odvojili za obrazovanje djece, a također ulažu u nekretnine.

Dok je kanal Kids Diana Show namijenjen gledateljima engleskog govornog područja, Kidisyukovi imaju i desetke milijuna pratitelja na alternativnim kanalima, gdje su njihovi videi prevedeni i sinkronizirani na 20 drugih jezika. Primjerice, kanal na španjolskom jeziku ima 26 milijuna pretplatnika, dok kanal na hindskom jeziku ima 23 milijuna pretplatnika.

Krenuli su sami, danas imaju čitav tim

Olena i Volodimir počeli su kao amateri, sve su radili sami - od snimanja do montaže. Danas imaju tim od pet ljudi, a rade i sa slobodnim umjetnicima koji im pomažu u proizvodnji sadržaja. Obitelj je potpisala i neke unosne ugovore, primjerice 2020. s lancem Walmart, gdje je lansirana kolekcija lutkica nalik Diani.

Dianin uspjeh otvara pitanje nedostatka pravnih mjera zaštite djece na internetu

Praksa maloljetnika koji se pojavljuju u videima je kontroverzna zbog pitanja koliko autonomije dijete ima u takvim situacijama. Kao što je Wired izvijestio u kolovozu, "YouTube tek treba riješiti rupu u zakonu koja se tiče roditelja koji možda nenamjerno iskorištavaju djecu".

Obiteljski kanali posljednjih godina suočavaju se s povećanim brojem negativnih reakcija gledatelja. Neka djeca koja su bila popularna na YouTubeu, a danas su odrasle osobe, žale se na učinke koje je to imalo na njih. Osim toga, Daily Dot kaže da su ljudi oprezniji i zabrinuti u kojoj mjeri uopće dijete može pristati na dijeljenje detalja o svom životu na internetu.

Jedan od razloga za ovu zabrinutost je nedostatak pravne zaštite za djecu uključenu u obiteljske kanale. Dok neka djeca u SAD-u imaju svoje prihode zaštićene Cooganovim zakonom, kalifornijskim zakonom koji je odredio da su zarade maloljetnika u industriji zabave vlasništvo maloljetnika, a ne njihovih roditelja, djeca YouTube zvijezde nisu obuhvaćena takvom zaštitom.

Država Washington u siječnju je uvela zakon prema kojem obiteljski kanali koji zarađuju najmanje 10 centi po pogledu i koji imaju maloljetnike u najmanje 30 posto sadržaja, moraju izdvojiti dio prihoda u zakladu kojom će maloljetnici moći upravljati kada navrše 18 godina.

Problematika je aktualizirana i u Velikoj Britaniji, gdje je ranije ove godine Odbor za digitalnu kulturu, kulturu, medije i sport preporučio zakon kojim bi se osigurale odredbe o radnom vremenu i uvjetima, naložila zaštita djetetovih primanja, osiguralo pravo na brisanje i stavljanje djetetovih radnih aranžmana pod nadzor lokalnih vlasti.

Kidisyukovi ne planiraju mijenjati sadržaj

Unatoč svemu, Kidisyukovi smatraju da je njihovoj djeci sve što rade zabava i užitak. Snimaju svakog utorka i četvrtka po tri sata dnevno, a ostalim danima u tjednu djeca se bave slobodnim aktivnostima poput plivanja i gimnastike.

"Ako Diana odluči da želi prestati snimati kada postane tinejdžerica, onda je to u redu. Ako bilo tko od njih dvoje poželi prekinuti YouTube karijeru, otvoreni smo za to. To je njihov izbor", poručuju roditelji.

Ipak, u tom slučaju bi, priznaju, razmislili o rebrendiranju svog kanala kako bi se mogli usredotočiti na najmlađe dijete, sina Olivera, koji trenutno ima godinu dana. 

Diana i Roma pohađaju privatnu školu u Dubaiju, a njihovi roditelji tvrde da se osjećaju kao i sva druga djeca.

"Nemamo osjećaj da je slava utjecala na nas. Sretni smo što su nam djeca zdrava i nemaju nikakvih problema. Imaju sve što im treba u životu", zaključuju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.