Pogreške su bitan dio osamostaljivanja. Treba vremena da mališani steknu kontrolu nad sobom i usavrše vještine kada nešto uče, uzmite za primjer svladavanje vezanja cipela.
Maria Montessori bila je prava vizionarka u području ranog obrazovanja. Shvaćala je važnost pogrešaka u životima djece. Uvidjela je da uz strpljenje i povjerenje možemo poticati odlučnost kod mališana te im na taj način pomoći da ostvare uspjeh i hrabro savladaju izazove.
"Pogreške su dio života. Svladavanjem ovog koncepta djeca će imati beskrajne mogućnosti za ono što mogu postići", govorila je Maria Montessori, čiji koncept i danas pomaže djeci da ostvare svoj puni potencijal.
Montessori metoda temelji se na slobodi rasta bez prekomjernih korekcija i ograničenja. Pristup Marie Montessori obrazovanju u ranom djetinjstvu potiče istraživanje i eksperimentiranje, a ne težnju prema savršenstvu. Ona naglašava da prekidanje procesa učenja radi ispravljanja pogrešaka može spriječiti djecu u razvijanju strasti prema svojim interesima. Umjesto da se fokusira na ispravljanje, njezin stil poučavanja nastoji njegovati znatiželju kako bi djeca mogla isprobati nove ideje i učiti kroz iskustvo.
"Pogreške su odskočna daska za uspjeh. Kad svojoj djeci dopustimo da pogriješe, oni mogu više cijeniti svoja postignuća i imati samopouzdanje za istraživanje novih ideja. Osim toga, pomaže im da nauče da je neuspjeh dio života - što dugoročno gradi otpornost", smatrala je slavna edukatorica.
Njen koncept uključuje učenje bez osuđivanja ili osjećaja nedostatka. U konačnici, na taj način potiče se ustrajnost i gradi samopouzdanje, budući da se svaka pogreška vidi kao prilika za rast.