Foto: scx.hu
U istom razdoblju, izostanak inflatornih pritisaka u većini potrošačkih kategorija se odrazio na nižu stopu u nominalnom iskazu koja je iznosila 3,2%. Promatrano u odnosu na travanj promet u trgovini na malo (prema desezoniranim podacima) se povećao za 0,6%, dok je u nominalnom iskazu porastao 0,5%.
Promatrano prema izvornim, neprilagođenim indeksima, promet u trgovini na malo je na godišnjoj razini zabilježio realan godišnji rast od 1,9% (nominalno 1,5%) dok je u odnosu na travanj zabilježen realni rast od 3,1% (nominalno 3,6%).
"Na nastavak rasta prometa trgovine na malo ukazivao je nastavak poboljšanja indeksa iz Ankete pouzdanja potrošača odnosno blagi rast optimizma koji je zasigurno potaknut rasterećenjem dohotka nakon izmjena u oporezivanju dohotka. Uz navedeno dobri turistički pokazatelji tijekom turističke predsezone, rast prodaje novih automobila te niska baza kao posljedica dugotrajne krize podržali su rast prometa u trgovini na malo. Na razini godine očekujemo pozitivnu stopu godišnjeg rasta u trgovini na malo koja će se pozitivno odraziti i na rast osobne potrošnje odnosno BDP-a.", prognoziraju analitičari RBA.