Foto: Hina
U KOMENTARU kojeg ste na Vašem portalu prenijeli s bloga Kapitalac http://www.index.hr/novac/clanak/dosta-pljacke-druga-strana-price-o-poticanju-kupnje-ekoloskih-vozila/845506.aspx iznesene su tvrdnje koje nisu istinite te autor teksta barata krivim činjenicama. Stoga Vas molimo da sukladno Zakonu o medijima, članak 56., objavite sljedeći odgovor:
Poticaji koje će Fond dodijeliti u sklopu tog poziva nisu sredstva iz proračuna, budući da je Fond vanproračunsko tijelo. Fond prihode ostvaruje od naknada onečišćivačima okoliša, naknada na opterećivanje okoliša otpadom, posebnih naknada za okoliš na vozila na motorni pogon, trgovanja emisijskim jedinicama i iz EU fondova. Upravo prihodi koji se ostvaruju od trgovanja emisijama CO2 najznačajniji su izvor sredstava i za razdoblje 2014.-2016. iznose 688 milijuna kuna te je njihovo korištenje za projekte predviđeno Planom korištenja financijskih sredstava dobivenih od prodaje emisijskih jedinica putem dražbi u RH za razdoblje od 2014. do 2016. koji je Vlada donijela u studenom 2014. Plan se ponovno nastavlja na gore navedene dokumente i ponovno demantira tvrdnju komentatora o proizvoljnosti trošenja proračunskog novca.
Uz projekte poticanja čistijeg transporta, koji ne uključuju samo ekološki prihvatljivija vozila za građane i tvrtke već i zeleni javni prijevoz brojnih gradova i općina na što je samo u zadnje dvije godine utrošeno preko 184 milijuna kuna, Fond potiče i brojne druge projekte. Potiče se energetska obnova kuća, zgrada, korištenja obnovljivih izvora energije za poslovni sektor, poticanje energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije za gospodarski sektor te zaštita okoliša. Od toga velike koristi imaju obični građani i poduzetnici. Poticajima Fonda se stvaraju poslovi za domaće građevinare, stvara se tržište za domaće tvrtke koje razvoj temelje na zelenim tehnologijama. Dakle, poticaji Fonda usmjeravaju se u projekte od kojih koristi imaju svi – građani, poduzetnici, gospodarstvo i što je najvažnije okoliš u kojem živimo.
Na svakih 15 milijuna kuna uloženih u energetsku učinkovitost stvara se 40 radnih mjesta – metodologiju je utvrdila Europska komisija i po njoj izvještava EUROSTAT. Oni koji voze ekološki prihvatljivija vozila imaju manje troškove za gorivo, građani koji žive u energetski učinkovitim kućama i zgradama imaju niže režije za grijanje. Što je više takvih vozila, raste potražnja za radnim mjestima u primjerice servisima za ta vozila – ili novim radnim mjestima ili prekvalifikacijama čime se postojeća čuvaju.
Što se tiče samog javnog poziva za sufinanciranje ekološki prihvatljivijih vozila, riječ je projektu koji je privukao veliku pozornost građana. Dosad su provedene dvije akcije te je odobrena kupnja 946 električnih i hibridnih vozila. No, što je još važnija tim se projektom osvješćuje važnost korištenja vozila koja manje onečišćuju okoliš čime se povećava kvaliteta života građana koji žive u gradovima jer ogromnih 25% onečišćenja zraka u gradovima dolazi iz prometa a čak 70% od toga je cestovni promet. Vjerujem da ne moramo detaljno argumentirati zašto je važno smanjiti onečišćenje zraka.
S poštovanjem,
Samostalna služba za odnose s javnošću
Ministarstvo zaštite okoliša i prirode.