Screenshot: TZ-Krk.hr, Facebook
DOK MINISTAR turizma u svom bajkovitom svijetu vjeruje kako je ljubaznost jedna od najboljih karakteristika Hrvatske, turisti se gotovo svakodnevno žale na hrvatsku neljubaznost. Najnovija priča stiže s otoka Krka, gdje je jedna turistička djelatnica na svom Facebook profilu javno izvrijeđala turiste i pohvalila se širokoj javnosti svojim izrazito bahatim i neljubaznim odnosom prema njima. Napominjemo kako je spomenuta djelatnica komentare objavila na otvorenom/javnom Facebook profilu pa su bili vidljivi i dostupni svima, a ne samo njenim prijateljima. Nakon Indexovog slanja upita njenim nadređenima, njen Facebook profil netragom je nestao.
"Ta ženska osoba ponaša se vulgarno i primitivno, a nadasve sebično, jer očigledno je nije briga da predstavlja jedan grad, jednu turističku zajednicu i sve građane Krka, za koje vjerujem da zasigurno osuđuju ovakvo ponašanje. Znaju li oni uopće tko ih predstavlja pred ljudima koji su došli u Krk, bilo iz inozemstva, bilo iz Hrvatske??? Očigledno ne znaju, jer da znaju takva osoba ih sigurno ne bi predstavljala. Eto, to je slika hrvatskog turizma, uz sva ona piva od 40 kuna i svega ostalog. A onda ćemo se pitat zašto nas turisti zaobilaze...", navela je Indexova čitateljica.
"Nabijem na ku*** sve vikendaše koji su vlasnici kuća i stanova za odmor"
Identitet spomenute turističke djelatnice, iako je poznat redakciji Indexa, namjerno nećemo objaviti - cilj ove priče nije javni linč radi njenih postupaka, već da ovaj slučaj bude dobra opomena i pouka i njoj i svim ostalim turističkim djelatnicima, kako sličnim ružnim ispadima ne bismo svjedočili i u budućnosti.
"Nisu mi jasni ljudi koji dođu na odmor pa hodaju po info centrima i pitaju MENE što bi mogli raditi i gdje ići. Malo mi fali da im kažem gdje da idu... idioti... Je li moguće da se ti ljudi niti malo ne informiraju o destinaciji gdje dolaze? Ili kad me pitaju za smještaj, u srcu sezone?????!!!!?????", samo je dio javnih Facebook ispada ove turističke djelatnice, koja očito nije najbolje shvatila svoj opis posla.
Sudeći prema komentarima, ne voli Talijane, a smetaju joj i Zagrepčani: "Nabijem na ku*** sve vikendaše koji su vlasnici kuća i stanova za odmor i mogu si priuštiti ljetovanje 3 mjeseca a kojima je isto tako previše platiti paušalno 60 kn za cijelo ljeto boravišnu pristojbu! Jebe mi se šta nije tako kod vas u Zagrebu i zaboli me što ste iz Zagreba (nisam vam ja za to kriva)".
Ponašanje šokiralo njene nadređene
"Šokirana sam materijalom koje ste mi poslali i iskreno povrijeđena jer je slika o turističkim radnicima bitno narušena, naročito nakon svega što se čini da bi naš turizam unaprijedili i ugodili gostima na sve moguće načine, a svoje okruženje prezentirali kao poželjnu destinaciju za odmor.
Na rad spomenute djelatnice te na njen odnos prema strankama nismo do sad imali nikakve primjedbe. Izneseni stav je njeno privatno mišljenje, na privatnom profilu, no smatram da je iznošenje takvih stavova neprimjereno i ne vidim mu opravdanja.
Mi živimo od svakog gosta kojeg na bilo koji način ugostimo, i to je nešto što zaslužuje naš respekt i zahvalnost. Nažalost, očito ćemo na takvom stavu morati još svi zajedno poraditi.
Jasno je da je učinjena velika šteta ugledu naše Turističke zajednice i svih turističkih radnika. Ja se ispričavam svima koji su se osjetili povrijeđeni individualnim izjavama moje djelatnice.
Djelatnica će u najkraće moguće vrijeme biti sankcionirana u skladu sa zakonskim normama i ugovorom u radu, o čemu ćete biti obaviješteni nakon provedbe", odgovorila je na Indexov upit Nataša Jurina, direktorica ureda Turističke zajednice Grada Krka.
"Ljubaznost je uz prirodne ljepote i razvedenu obalu ocijenjena kao jedna od najboljih karakteristika Hrvatske u odnosu na ostale turističke destinacije"
Ministar turizma Darko Lorencin u nedavnom je intervjuu za Index upitan o negostoljubivosti Hrvata kazao: "Prema nedavno objavljenom istraživanju, ljubaznost je uz prirodne ljepote i razvedenu obalu ocijenjena kao jedna od najboljih karakteristika Hrvatske u odnosu na ostale turističke destinacije. Shvaćajući kako su ljudi važna karika za turistički uspjeh, Ministarstvo turizma podupire obrazovanje turističko-ugostiteljskih kadrova te u suradnji sa strukovnim udrugama u ugostiteljstvu i turizmu provodi i programe edukacije čiji je cilj, između ostalog, dodatno unapređenje gostoljubivosti turističkih djelatnika. No, i dalje radimo i radit ćemo na tome jer ima još puno prostora za poboljšanje, ne samo ljubaznosti već i znanja i vještina djelatnika u turizmu. U svim našim strateškim dokumentima upravo poticanje edukacije kadrova u turizmu ima svoje mjesto".