Boris Malešević, poznati kreativni direktor i dizajner koji je prije, između ostalih, radio i predsjedničku kampanju za Zorana Milanovića, razgovarao je za N1 televiziju o sloganima i kampanjama uoči parlamentarnih izbora u Hrvatskoj.
Na početku ga je novinarka upitala sudjeluje na ikakav način u ovoj izbornoj kampanji. "Sudjelujem na puno načina (op.a. u kampanji), ali ne govorim o tome dok je kampanja, eventualno poslije."
Malešević je objasnio kako je nastao slogan ‘Predsjednik s karakterom’, s kojim je aktualni Zoran Milanović išao u kampanju za prošle predsjedničke izbore.
"Taj Predsjednik s karakterom nastao je nakon jedne knjige ‘Povratak na karakter’ od Freda Kiela pa sam mislio da taj karakter treba staviti kao markicu na nekoga tko ga ima. Poklopilo se to čitanje s kampanjom Zorana Milanovića i ja sam mu predložio da ima taj slogan", kazao je.
"Slogan treba podijeliti biračko tijelo"
Objasnio je i što je najvažnije u procesu kreiranja slogana za političke kampanje. "Kod slogana je najvažnije ono što političari najmanje razumiju i ono što hoće izbjeći – oni misle da se treba svima svidjeti. Mislim da slogan treba dobro podijeliti biračko tijelo, na one koji ga mrze i koji ga vole."
Dodaje da je bitno i kome se obraćaju. "Oni kojima se obraćaš moraju ga voljeti, a oni drugi ga moraju pljuvati i onda ima neke šanse da imaš dobru utakmicu i dobru kampanju. Ako nastojiš da se svima svidi, onda se obično nikome ne svidi i ima tih slogana koji ništa ne znače i prođu ispod radara."
Kreativni proces traje dok se ne osmisli priča i ističe da on ne smišlja slogane, nego priče i onda je slogan naslov priče. "Postoje političari koji su sami po sebi priča i za njih je lako raditi."
O HDZ-ovom sloganu
Komentirao je i HDZ-ov slogan ‘Za sve izazove’. "Ne mogu reći da je loš, mislim da je okej. Ima samo jedan problem – očigledno da je nastao prije uleta Zorana Milanovića u kampanju. Sad je ostao visiti u zraku. Za ovu igru sada, ma koliko je oni ignorirali, sad je taj slogan viseći", kazao je Malešević i dodao: "Vjerujem da će imati još slogana. Danas se kampanja ne vodi samo s jednim sloganom. To će oni sigurno riješiti jer su novonastale okolnosti."
Osvrnuo se i na Milanovićev citat ‘rijeke pravde’. "Pravda je često korištena riječ u politici, sama riječ pravda je bio slogan Ive Josipovića. To je stih Jure Stublića. To nije slogan, to je dobra pošalica", rekao je dodajući da Milanović često voli citirati i pjesme i filmove.
Najbolji slogani
Malešević je komentirao i koji su to dobri slogani koje smo imali u dosadašnjim kampanjama. "Dobri slogani su oni koji su ostali u kolektivnoj memoriji naroda – ‘Zna se’, ‘Dobar život svima, ne samo njima’, Bandićev ‘365 dana u godini’, od čega je napravio brend, ‘Predsjednik s karakterom’, ‘Najbolji kad je najteže’."
Ima savjet i za one političke stranke koje još nisu izašle u javnost sa svojim sloganima. "Slogan mora biti autentičan, mora biti zanimljiv, budite vidljivi, zanimljivi i autentični, nemojte posuđivati slogane."