Aviokompanije očekuju pad prihoda zbog koronavirusa, gube 63 milijarde dolara

Foto: EPA

PRIHODI aviokompanija smanjit će se ove godine zbog epidemije koronavirusa za minimalno 63 milijarde dolara, objavila je Međunarodna udruga zračnog prometa (IATA), udvostručivši dosadašnju procjenu.

Procjena se temelji na pretpostavci da se Covid-19 može obuzdati, a ako se nastavi širiti, iznos bi mogao porasti na 113 milijardi dolara, upozorava IATA.

Očekuje se pad putovanja do 19 posto

Prema scenariju koji predviđa nekontrolirano širenje virusa globalna potražnja za putovanjima pala bi ove godine 19 posto, dodaju.

"U nešto više od dva mjeseca izgledi sektora u većem dijelu svijeta dramatično su pogoršani", konstatira čelnik IATA-e Alexandre de Juniac.

Mnoge zrakoplovne tvrtke već smanjuju kapacitete i troškove, a IATA smatra da bi im vlade trebale priskočiti u pomoć i razmotriti poticajne mjere, poput poreznih olakšica, nižih pristojbi i fleksibilnijih propisa o dodjeli slotova u zračnim lukama.

Kap koja je prelila čašu za britanski Flybe

Epidemija je danas presudila i posrnuloj britanskoj aviokompaniji Flybe koja je objavila stečaj nakon niza problema, uključujući veliki porezni dug i pad britanske funte u očekivanju Brexita.

"Svi su letovi otkazani, a poslovanje u Velikoj Britaniji zatvoreno. Odluka stupa na snagu odmah", objavio je Flybe.

Kompanija se našla u teškoćama otkada ju je prošle godine kupio konzorcij Connect Airways. Poslovanje su pritisnule slaba potražnja i žestoka konkurencija, a krajem godine i epidemija koronavirusa, zbog koje su mnoge zemlje ograničile putovanja.

Britanska vlada odbila je pomoći posrnuloj kompaniji zajmom od 100 milijuna funti kako bi stabilizirala poslovanje.

Male britanske zrakoplovne kompanije u posljednje vrijeme muku muče s velikim oscilacijama troškova goriva i slabom funtom.

Flybe je najveći operater domaćih letova u Velikoj Britaniji. Ima 2000 radnika, godišnje je prevozio oko osam milijuna putnika i letio na 43 destinacije u Europi i 28 u matičnoj Britaniji.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.