NOVE kamere za nadzor prometa, koje ovlaštena tvrtka ovih dana postavlja na 59 lokacija u Hrvatskoj, mogle bi, ako je suditi prema najavama iz Ministarstva unutarnjih poslova, onemogućiti svaku prevaru kod prekoračenja brzine. Dobro, teško da bi nam policajci priznali postojanje loših točaka novog sustava, ali su puni pohvala na račun njegove efikasnosti.
Kvaliteta slike koja omogućava prepoznavanje lica vozača
"Naravno da nemaju", odgovara nam osoba iz MUP-a na upit imaju li kamere ijednu slabost.
"Kvaliteta slika omogućava apsolutno prepoznavanje lica vozača. To je važno jer smo se u policiji dosad često susretali sa situacijama gdje nam se nije htjelo reći tko je vozio u trenutku počinjenja prekršaja, odnosno lagalo nam se tko je upravljao vozilom i to, recimo, u situacijama kad se radilo o recidivistima, pa bi netko iz vozila preuzeo krivnju. Osim toga, utvrđivanje identiteta bilo je jedno od sredstava odugovlačenja postupka pred nadležnim sudovima, znalo bi se dogoditi i da se odustane od progona jer se nije moglo utvrditi tko je upravljao vozilom", priča naš sugovornik iz MUP-a.
Sada je, veli, svemu nabrojanom odzvonilo.
I ne samo tome.
Utvrđivanje svih prekršaja
"Moći će se utvrditi i ostali prekršaji osim brzine. Dakle, apsolutno se može vidjeti korištenje mobitela za vrijeme vožnje, može se utvrditi nekorištenje sigurnosnog pojasa. Nove kamere imaju i videozapis, a što je iznimno važno kod utvrđivanja nepropisnog pretjecanja uoči sudara, tj. za utvrđivanje svih detalja prometne nesreće. Poboljšan im je noćni vid. I ove dosadašnje su bile dobre, ali svaka generacija donosi nove karakteristike. Na kraju krajeva, s logističke nam je strane iznimno važan bežični prijenos informacija. Praktički, iz našeg logističkog centra ili bilo kojeg ureda, možemo pristupiti informaciji. Dosad se išlo na mjesto događaja, moralo se doći blizu kamere i preuzeti podatke", nabrajaju nam iz MUP-a.
Prema njihovoj procjeni, "kad se to realizira, policija će imati tri puta jače kapacitete za obradu prometnih prekršaja".
Od osobe upućene u tehničke karakteristike kamera doznajemo da je riječ "o kamerama visoke rezolucije, 20 megapiksela, s full frame senzorom, snimaju više vozila istodobno, a slike su toliko jasne da opažate sve detalje u odnosu na uređaje prethodnih generacija".
Neke od ranijih generacija kamera imale su problem identifikacije vozila koje prekoračuje brzinu kada ono vozi paralelno s jednim ili više vozila u istom smjeru. Novim kamerama, ističe naš sugovornik, ni to ne bi smio biti problem.
Kamere na lokacijama gdje se vozi brzo i mnogo
"Već i antene koje imamo po Zagrebu mogu nedvojbeno razlučiti svako vozilo, koje je u prekršaju, a koje nije. Pogotovo ova zadnja generacija, to su 3D radarski senzori, svako od vozila dobije svoju sliku s točnom brzinom", objašnjava nam ovaj sugovornik pa zainteresirane za još više detalja o kamerama upućuje na web stranicu njihovih proizvođača - Sensys Gatso grupe, švedsko-nizozemske grupacije.
Konačno, kako nam kaže, kamere se postavljaju na lokacijama gdje se vozi brzo i mnogo, po cestama na kojima juri dosta teretnih vozila.
"Po meni su one zaista dobro odabrane. Recimo, na lokacijama u Podravini gdje se ovih dana postavljaju kamere, vozi se zaista brzo, baš gledamo kako ljudi ne vode računa o ograničenju brzine", zaključuje naš drugi sugovornik.
Pogledajte kartu na kojoj su prikazane nove, moderne kamere po Hrvatskoj: