HIBRIDNI automobili ispuštaju u vožnji otprilike 2,7 puta više štetnih plinova nego na laboratorijskim testovima, tvrde ekološke udruge, pozivajući se na podatke iz europskih istraživanja.
Analiza podataka iz europskih istraživanja o emisiji ugljičnog dioksida naznačuje da hibridni automobili u prosjeku u vožnji ispuštaju 117 grama ugljičnog dioksida po kilometru, a u laboratorijskim testovima samo 44 grama.
Hibridni automobili (PHEV) kombiniraju motor s unutarnjim sagorijevanjem i napajanje strujom u električnim punionicama.
Veća emisija štetnih spojeva smješta hibride puno bliže benzinskim i dizelskim automobilima, koji u prosjeku emitiraju 164-167 grama CO2 po kilometru, upozorile su grupe Transport&Environment i Greenpeace UK.
"Plug-in hibridi vukovi su automobilske industrije u ovčjem krznu"
Testovi proizvođača ne uzimaju u obzir čimbenike poput dizajnerskih karakteristika koje zahtijevaju rad motora te ograničenog dometa elektromotora i nesklonosti vozača čestom punjenju, tvrde.
"Plug-in hibridi vukovi su automobilske industrije u ovčjem krznu", rekla je Rebecca Newsom, voditeljica politike za Greenpeace UK.
"Možda se čine ekološki puno prihvatljivijim izborom, ali lažne tvrdnje o manjim emisijama smicalica je proizvođača automobila da nastave s proizvodnjom SUV-ova te benzinskih i dizelskih motora", rekla je Newsom.
Podaci prikupljeni iz uzorka od oko 20.000 hibridnih vozila koja se koriste u privatne ili u komercijalne svrhe uistinu su "šokantni", tvrde u Transport & Environmentu.
Proizvođači su po njima netočno oglašavali plug-in hibride kao "električne automobile s kapacitetom za nultu emisiju" štetnih plinova.
"Čak i kada se PHEV vozi u navodnom modusu nulte emisije, većina njih i dalje koristi motor, sagorijevajući gorivo i emitirajući ugljični dioksid“, objavili su.