S 21 ELEKTROMOTORNIM vlakom koje Končar-Električna vozila proizvode za HŽ Putnički prijevoz (HŽPP), taj prijevoznik bi 2024. u voznom parku trebao imati gotovo 70 modernih vlakova, što čini više od 50 posto flote, istaknuto je nakon obilaska Končarevih tvorničkih hala, kojem je nazočio i resorni ministar Oleg Butković.
Proizvodnja novih vlakova sufinancira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.- 2020. u 85-postotnom iznosu, pri čemu ukupna procijenjena vrijednost projekta doseže 1.29 milijardi kuna, a na europsko sufinanciranje otpada 880.3 milijuna kuna.
Tim projektom HŽPP, kažu iz te kompanije, nastavlja modernizirati vozni park s 11 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz.
Končar-Električna vozila i HŽPP ugovor o kupoprodaji 21 elektromotornog vlaka potpisali su 17. studenoga 2020. godine. Krajnji rok za isporuku svih vlakova je prosinac 2023., dok bi prvi vlak za gradsko-prigradski prijevoz trebao biti pušten u promet u prosincu ove godine.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je da hrvatska industrija ima velike benefite od toga što Končar europskim sredstvima proizvodi vlakove za HŽPP. Izvijestio je da bi do kraja ovog tjedna za HŽPP trebao biti gotov novi vlak za regionalni prijevoz, 40. po redu, iz programa koji financira Eurofima te uz podršku vlade.
Također, kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO) planira se nabavka dva prototipa baterijskih vlakova, vrijednosti 100 milijuna kuna, a ubrzo bi trebali biti i raspisani natječaji za nabavku 20 novih tramvaja za Zagreb i njih deset za Osijek, što je također prilika za hrvatske proizvođače, rekao je Butković.
Izvijestio je i da bi sredinom srpnja trebale biti otvorene obnovljene dionice pruga Zaprešić-Zabok i Savski Marof-Zagreb, u što je uloženo više od 100 milijuna eura, a do kraja godine bi trebala biti gotova i dionica Vinkovci-Vukovar.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić poručio je da je glavni cilj te tvrtke obnova voznog parka i podizanje kvalitete prijevoza, istaknuvši da bi u 2024. HŽPP u svojoj floti trebao imati gotovo 70 novih vlakova, čime bi se obnovilo više od 50 posto flote.
Nabava novih vlakova, izjavio je Ukić, poboljšat će lokalnu i regionalnu povezanost i mobilnost, dovesti do nižih operativnih troškova, a putnicima će se osigurati veća udobnost, veći kapacitet vlakova i pouzdaniji prijevoz.