FOTO Splićanin bombardira gradsku upravu prigovorima, poslao im je stotine mailove, traži da srede probleme

Foto: "Marko Županović"

KILA, splitski kvart na istoku grada, postala je posljednjih tjedana noćna mora splitskih komunalaca. Nema dana kada na adresu gradske uprave i gradskih komunalnih firmi ne stigne makar jedan dopis izvjesnog Marka Županovića.

"Kila Divlji istok. Pogledajte nebrigu gradskih službenika. Cestom je prošla kanalizacija, ali nije asfaltirana, ljudi parkiraju gdje stignu, zakrče cestu, nogostup... Nema prometnih znakova, nestali su i kontejneri za smeće... Tu i tamo nečiji objekt "uđe" u prometnicu... Živi nered, a Grad koji bi trebao brinuti o redu i kvaliteti života svojih stanovnika, i nije previše zainteresiran", žali se Županović. Neki službenici mailove koje im je slao nisu ni otvorili. Sve njegove primjedbe poslane su s opširnim foto elaboratom i ostalom pratećom dokumentacijom.

Divlji Zapad

"Svaki dan šalje mailove, bili smo tamo. Ne možete vjerovati što sve rade, ali tamo je Divlji zapad. Svaki put smo odgovarali. Ima dosta problema imovinsko-pravne naravi. Ljudi imaju privatno vlasništvo i brane asfaltiranje puta", kazao nam je Ivica Grubišić Gire, savjetnik gradonačelnika Opare za komunalu.

Čast da osobno upoznaju Županovića u gradskoj upravi nisu dobili. Na sastanak ga je pozvao šef splitskih komunalaca Damir Babić, no Županović nije došao, već je poslao svog izaslanika.

"Čovjek je danima pisao dosta mailova na desetine adresa. Iskomunicirali smo ono što sam smatrao da je rješivo, davao neke naloge, nešto je i odrađeno na terenu, neki su znakovi stavljeni, redarstvo se očitovalo po pitanju nekih drugih primjedbi, ograđivanja nekakve zemlje uz cestu. Međutim, čovjek je i dalje nastavio slati mailove, a onda je poslije određenog vremena poslao dokaze da neki ljudi nisu bili niti kadri otvoriti njegove mailove. Ima i mene, mislim četiri puta. Dobio sam između 96 i 120 mailova. To su mahom stvari koje se ponavljaju.

Predložio sam mu da dođe u Banovinu na sastanak. Napisao sam mu da postoje stvari koje se ne mogu riješiti u dan, dva, primjerice, izgradnja nogostupa u Ulici Svetog Ižidora, što je tražio. Nije došao, poslao je susjeda kao nekog svog izaslanika. Čovjek je došao s 19 točaka na papiru. Mi smo ovdje dva i pol sata, cijela služba, redarstvo i komunalno održavanje, razgovarali s njim. Objasnili smo mu da ćemo neke stvari napraviti kroz koji dan, neke tijekom godine. Čovjek je izašao super zadovoljan. Prošlo je desetak dana, a onda su opet krenuli mailovi. Sada su i te neke nove stvari poput izmjene smjera prometovanja na Lovačkom putu", kaže Babić.

Stavljeno 15 novih znakova

Otkad ih Županović opsjeda mailovima, Babić je postavio 15 prometnih znakova na Putu Svetog Ižidora, sazvao je i sastanak s agencijom Eko kaštelanski zaljev i Lavčevićem, investitorom i izvođačem radova na polaganju kanalizacije.   

"Odgovorio sam mu neki dan na četiri maila. Oko znakova za obavezno zaustavljanje na Putu Svetog Ižidora. Dao sam nalog Cestaru da se postave. Kod izmjene smjera na Lovačkom putu se načelno slažem s njegovom primjedbom. Ovo je jedna probna varijanta po zahtjevu građana koja bi trebala rezultirati zaključkom ostajemo li pri novom ili se vraćamo na staro.

U ulici gdje prolazi kanalizacija, investitor radova je Eko kaštelanski zaljev, a izvođač je Lavčević. Grad nije investitor, ali nam je stalo da se cesta vrati u prvobitno stanje. Rekao sam im da cestu vrate u prvobitno stanje kroz siječanj najdalje. Ne želim pritužbe da je nešto ostalo neasfaltirano gdje je prošla kanalizacija. To sam i Županoviću rekao. Jedan čovjek je tamo držao kombi, protestirao je, i njega smo uspjeli maknuti. Tražio je i vraćanje boksa za kontejnere na lokaciji koja je ukinuta pa je Čistoća rekla da su podijelili kante od 80 litara jer im je tamo nezgodno voziti kamion po ulicama", otkrio nam je Babić dio problematike s kojom ih je upoznao Županović. 

Prometni redari poslani u akciju na Kili

Problema na Kili je uistinu mnogo, no Babić tvrde da rade i da tu gradsku četvrt nisu zapostavili. 

"Što se parkiranja tiče, prometno redarstvo je išlo jedno 10 do 15 puta. Poslali smo mu statistiku. Za reći pošteno, malo je to Bogu iza nogu, nije centar grada, ali smo išli, napravili određeni broj prekršaja i poslali statistiku. Postupali jesmo. Stavio sam znakove na neke kritične točke i tako smo dali osnove redarstvu da postupa. I redarstvo je postupalo.

Što se tiče postavljanja matuna i ograda, ograđeno je do asfaltirane ceste. Po Zakonu o cestama, nitko ne smije cestu zagrađivati, ali ovaj je stavio ogradu do ceste. Ta zemlja nije čisto gradska, nego je grad u jednom malom dijelu suvlasnik. Rekao sam izaslaniku da ćemo mi u 2018. ići na uknjižbu ceste. Da je stavio matun na asfaltirani dio, tu bismo odmah reagirali", kaže Babić. 

Oko identiteta Marka Županovića počele su se raspredati legende.

"Nisam siguran zove li se uopće tako. Nikada se nismo vidjeli. Slao sam i broj mobitela da se čujemo. Ništa. Mi ćemo nastaviti i dalje, nemam ništa protiv da čovjek sa mnom komunicira, ali mora shvatiti jednu stvar. Da nisam za Remetinec ako mi u pet dana pošalješ 50 istih mailova, a ja ne otvorim dva", kazao nam je Babić. 

"Koliku bi plaću trebali imati u Banovini da odgovore na mailove?"

"Djelatnici grada kao predstavnici građana i grada Splita su tu da rade i djeluju u interesu građana Splita. U najmanju ruku mogu na upite građana uljudno odgovoriti, što uostalom spada i pod njihov opis posla. A opisani problem ne spada pod njihove ovlasti, mail mogu proslijediti onome koga se tiče. Prosječna plaća djelatnika Banovine veća je od prosjeka, koliku bi plaću trebali imati da odgovore na mail? Iz grada se još nisu pismeno očitovali oko problema neasfaltirane površine i uzurpacije javne površine. Na sastanak nisam mogao doći jer mi ne odgovara termin u njihovom radnom vremenu. Svi su zaprimili mailove s konkretnim dokazima, mislim da je to danas uobičajena komunikacija da se prezentiraju problemi napismeno, bez rekla-kazala i pustih obećanja", komentirao nam je Županović odgovore gradske uprave.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.