TRAGOM medijskih natpisa da će kineska tvrtka CRBC, koja gradi Pelješki most, od države zatražiti dodatnih 450 milijuna kuna zbog novonastalih troškova, kontaktirali smo Hrvatske ceste.
"Sav rizik od povećanja cijena je na izvođaču radova"
Od glasnogovornice HC-a Tamare Pajić doznali smo da takav zahtjev oni još nisu dobili, ni službeni ni neslužbeni, ni usmeni ni pismeni.
"Na početku bismo jasno naznačili da Hrvatske ceste d.o.o. kao investitor radova nisu zaprimile pismeni zahtjev, kao ni usmeni, za povećanjem troškova u iznosu od 450 milijuna kuna od tvrtke CRBC. Isto tako, prema važećem ugovoru, sav rizik od povećanja cijena je na izvođaču radova", poručila je Pajić.
Kao razlog povećanja troškova Jutarnji list navodi da će Kinezi ispostaviti veći račun jer su poskupjeli materijali, a tu je i utjecaj pandemije.
Glasnogovornica Hrvatskih cesta dodaje da je ta državna tvrtka upoznata s povećanjem troškova nabave materijala i energenata na našem tržištu, ne samo zbog Pelješkog mosta nego i zbog ostalih projekata.
Kinezi mogu tražiti dodatnih 450 milijuna, ali ih Hrvatske ceste mogu odbiti
"Međutim, bitno je spomenuti da je Pelješki most ugovoren prije povećanja troškova na tržištu materijala i energenata. Jedinične cijene ugovorenih stavki ne mogu se mijenjati dok god je postojeći Ugovor na snazi, međutim u sve ugovore je ugrađena klauzula o kliznoj skali putem koje izvođači mogu zatražiti naknadu zbog povećanih troškova poslovanja. O njezinu izračunu informacije možemo ustupiti tek po eventualnom zaprimanju zahtjeva, jer, kao što smo naveli, do sada nismo zaprimili službeni zahtjev od tvrtke CRBC, a na temelju kojega bismo mogli izraditi analizu opravdanosti", dodala je Pajić.
Ne samo da ih HC može odbiti nego im mogu i naplatiti penale ako ne izvrše ugovorene radove u roku
Upitali smo što HC može učiniti jednom kad i ako stigne zahtjev za povećanjem cijena.
"Hrvatske ceste d.o.o. mogu odbiti zahtjev za povećanje jediničnih cijena. Bez obzira na eventualno podneseni zahtjev/eventualno njegovo odbijanje od Hrvatskih cesta, izvođač je dužan završiti radove u ugovorenim rokovima, a njihovo neizvršavanje bi značilo naplatu penala zbog kašnjenja. Budući da ne postoji službeni zahtjev, ne možemo ustupiti informaciju na što se odnosi povećanje troškova koje Jutarnji list navodi u svom članku, a za koji nije tražio komentar Hrvatskih cesta", poručila je Pajić.
Obratili smo se i izvođaču radova, od njih još čekamo odgovor.