Foto: Cammeo.hr
NAKON što je Index objavio priču o vozaču taxi Cammea koji je dobio otkaz jer ga je klijentica prijavila da je zaspao tijekom vožnje, javili su se bivši taksisti spomenute tvrtke. Svi redom s tvrdnjom da su radili najmanje po 12 sati dnevno. Iz tog razloga, mnogi su dali otkaz.
"Efektivno radno vrijeme naših vozača je od 7 do 7 i pol sati, preostalo vrijeme odnosi se na radno vrijeme koje provedu izvan vožnje - pauze za objede, predaja dnevnih utržaka na centralnoj blagajni i slične aktivnosti. Vozači tjedno rade broj sati koji je reguliran sukladno Zakonu o radu", rekao je za Index Ivan Pakšec, direktor marketinga taxi Cammea.
Navode o premorenosti njihovih vozača, smatra neutemeljenim, no izjave bivših vozača, nakon objave našeg teksta su u suprotnosti s njegovom izjavom.
"Radio sam pet mjeseci bez ikakvog pregleda"
"Imao sam tu nesreću da radim u dotičnoj firmi pa znam kakav je tamo pakao. Kao prvo laže se o obaveznom liječničkom pregledu. Kada sam ja tamo radio nitko nije prošao liječnički pregled. Zatim efektivno se radi 12 sati dnevno plus još jedno dva sata na popratne aktivnosti. I to šest dana tjedno. Tako da je istina da je velika većina vozača premorena i neispavana. I kao takvi su potencijalna opasnost za putnike i promet", napisao je jedan od čitatelja.
Njegove je navode potvrdila i supruga bivšeg taksiste Cammea koja kaže kako je njen muž vozio za Cammeo po 14 sati dnevno. Navela je i kako se jedan od njegovih kolega slupao u noćnim satima te potom dobio otkaz budući da je Uprava kaže, tvrdila da je bio pijan i nadrogiran.
Potom se javila još jedna čitateljica čiji je suprug također radio za istu tvrtku i to, kaže, po 15 sati.
"Ljudi rade toliko da bi preživjeli. Sa suprugom sam prolazila svašta dok je radio u toj firmi", kazala je.
"Koji ručak i pauza, radi se po 12 sati vožnje. Dolazak 20 minuta prije smjene, imao sam jedan slobodan dan nakon 7,8 radnih dana. Radio sam pet mjeseci bez ikakvog pregleda i kvalifikacije", napisao je jedan čitatelj.
Drugi nije ni počeo raditi nakon obavljenog razgovora s predstavnicima Cammea.
"Išao sam na razgovor i dobio posao, ali sam odustao. Na razgovoru ti kažu da se radi 12 sati s tim da treba doći sat ranije i ostati sat duže da se uredi auto. Ako netko ne dođe na posao, treba pokriti drugog vozača", izjavio je još jedan čitatelj.
Direktor Pakšec pak kaže da je "posao taksista vrlo odgovoran i stresan. Moramo imati u vidu da se radi o zanimanju u kojem je djelatnik izložen prometnoj gužvi, raznim vremenskim neprilikama, neposrednom kontaktu s različitim profilima ljudi pa je razumljivo da ponekad osjećaju umor, kao što to osjeća i većina radno aktivnih ljudi. Vodimo brigu o svojim djelatnicima i smatramo da su glasine o premorenosti potpuno neutemeljene".
Na upit što je sve potrebno da bi se netko zaposlio kao vozač taxi Cammea, kazao je kako potencijalni radnik mora posjedovati svu potrebnu dokumentaciju za obavljanje ove vrste djelatnosti.
"Osim toga, mora biti zdravstveno sposoban obavljati ovo zanimanje. Nakon selekcijskog postupka (poznavanje grada, psihotestiranje), sve naše buduće djelatnike dodatno educiramo na Taxi akademiji, prvom licenciranom edukativnom programu za taksiste u Europi, kako bismo ih pripremili za rad", rekao je Pakšec.
Stižu presude protiv Cammea
Kontaktirali smo i predsjednika Sindikata hrvatskog vozača Miljenka Gočina, koji nam je pak otkrio da nemaju više niti jednog člana Sindikata koji je zaposlen u Cammeu.
"Iz situacije koja je bila prije kad smo javnosti razotkrili da Cammeo iskorištava radnike, proizašlo je 30 sudskih sporova protiv Cammea i sad svakodnevno dobivamo presude u korist radnika. U međuvremenu je vlasnik Cammea inzistirao na tome da se svi njihovi taksisti moraju iščlaniti iz našeg sindikata. Tako mi sad nemamo nijednog vozača Cammea, međutim čujemo i mi ove pritužbe. A kad uzmemo u obzir da je situacija na tržištu daleko gora budući da danas vozača na tržištu više nema, ova situacija s iskorištavanjem vozača nas ne čudi.
Ljudi koji rade u takvim uvjetima bi se trebali učlaniti kod nas kako bi im mogli pomoći kao što smo i bivšim vozačima. Ovako samo mogu šutjeti i sebe dovesti u ozbiljnu situaciju i mogućnost da se dogodi prometna nezgoda", kazao je Gočin.