LJUDI koji su zbog nevremena sinoć zapeli u koloni, bili su primorani ostati u svojim vozilima u kojima se griju.
>>Šef HGSS-a: Jutros smo hitno čovjeka iz Karlobaga prevezli na dijalizu
Govorio je danas o tome i pročelnik HGSS-a Josip Brozičević. On je rekao da su "ljudi sjedili u upaljenim autima, nekima su bili konstantno upaljeni, nekima povremeno, ovisno o tome koliko je tko imao goriva". "Ali, srećom, nije bilo predugo, pa se sve dobro završilo", otkrio je Brozičević.
Indexu se javila čitateljica koja je u koloni između Gospića i Gračaca. Ona je rekla kako je zapela u koloni i dodala da joj nestaje benzina.
"Već tri sata stojimo u koloni između Gospića i Gračaca. Nitko nam ništa ne govori, a lagano nestaje benzina", rekla je Indexova čitateljica.
Dr. sc. Lulić: Ovisi o motoru, okvir je od pola litre do 2 litre na sat
Koliko se uopće može stajati u upaljenom automobilu koji ne vozi? S ovom temom smo se obratili dr. sc. Zoranu Luliću, predstojniku Katedre za motore i vozila s Fakulteta strojarstva i brodogradnje.
"Ovisi o tome koliko je velik motor. Ako je manji, trošit će manje. Ako je riječ o motornom vozilu, ako uzmemo u obzir pojedina dodatna trošila poput grijanja ili audiosustava, on će trošiti od pola litre do 2 litre na sat", rekao je on.
Ako se radi o vozilu koje u tanku ima 20 litara goriva, ono će u najgorem slučaju izdržati 10 sati. Ako je puni tank vozila 30 litara, vozilo može izdržati 15 sati. Lulić je otkrio kako vlasnici novijih automobila mogu vidjeti koliko njihovo vozilo može izdržati u ovim uvjetima.
"Inače, sva suvremena vozila, ona od 2016. naovamo, moraju imati putno računalo, ono pokazuje prosječnu potrošnju. Kad je brzina na nuli, onda se ispisuju podaci o litrama po satu.
Svaki vozač, ako se potrudi, na taj način može doznati koliko mu vozilo troši kad miruje", objasnio je za Index Lulić, ističući kako nema jednoznačnog odgovora jer sve ovisi o tome do koje mjere su uključena dodatna trošila.
Evo što kaže HAK
Također, pisao je nedavno i HAK na ovu temu. Njihov izračun u principu podudaran je s Lulićevim riječima. Ipak, oni su o ovom aspektu govorili u smislu uštede goriva, odnosno ostavljanja upaljenog motora dok se nekoga čeka itd.
"Ostavljanje motora u praznom hodu duže od 10 sekundi troši više goriva nego gašenje motora i ponovno pokretanje. Kada pustite motor da radi u praznom hodu kako bi se zagrijao automobil ili dok nešto ili nekoga čekate, vaše vozilo bespotrebno troši gorivo.
S obzirom i na trošenje mehaničkih dijelova vašeg automobila kada se pokrene, ekonomičnije je ugasiti motor kada se zaustavite dulje od 60 sekundi, ako niste na cesti, odnosno u protočnom prometu, i ponovno ga pokrenuti.
Procijenjena potrošnja motora u praznom hodu je od 0.6 litara do 1.5 litara po satu benzina ili dizela. To znači da manji motori u praznom hodu troše oko 1.2 litre goriva tijekom sat vremena rada na mjestu.
Dodajte tome i povećanje potrošnje ako su uključeni grijanje stražnjeg stakla ili sjedala, koji ne mogu koristiti toplinsku energiju motora (kao grijanje kabine, na primjer). Zbog toga potrošnja raste za 0.1 litru po satu rada", napisali su.