KOORDINACIJA Savjeta za obrazovanje SDP-a ocijenila je danas kako vladajući dva tjedna prije početka škole i dalje nemaju plan za početak školske godine dok učenici, nastavnici i javnost čekaju konkretne odgovore i upute.
Resorni ministar kao da čeka Godota, poručuje SDP i podsjeća da su još u travnju zatražili osnivanje Kriznog stožera za obrazovanje, kako bi već u lipnju počeo planirati školu na jesen uz osiguranje svih mjera zaštite od koronavirusa.
"Rezultat? Dva tjedna prije početka nastave i dalje nema nikakvog plana niti planiranja za početak nove školske godine. Dok druge zemlje imaju razrađen plan u nekoliko verzija, jedino što je Hrvatska dobila jest novo povjerenstvo od čak 23 umne glave. Dok 7. rujan kuca na vrata, vladajući i dalje čekaju", navodi SDP u priopćenju.
Očekivali izradu modela kombinacije klasične i online nastave
Predlagali su izradu novog, tzv. hibridnog, mješovitog ili kombiniranog model rada, koji će smanjiti neizvjesnost početka nove školske godine, držeći da najbolje odgovore na pitanja može dati samo struka, a ne politika.
"Vladajući se ne zamaraju ni učenicima ni roditeljima ni nastavnicima. Manje im je važno koji su stvarni učinci online nastave na našu djecu, kako se osjećaju oni i njihovi roditelji i što misle učitelji i nastavnici o provedbi koja će se očito opet temeljiti na improvizaciji", kaže SDP.
Očekivali su od novog ministra Radovana Fuchsa izradu modela kombinacije klasične i online nastave kako bi učenici bili spremni na izazove i razvijali kompetenciju kako učiti, provedbu stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika u metodici i vrjednovanju takvog tipa nastave najkasnije do listopada za novu nastavnu godinu, koristeći obrazovne agencije i niz drugih aktivnosti u cilju osnaživanju cjelokupnog školskog sustava.
No, drži SDP, novi ministar još uvijek čeka što će drugi napraviti, što nimalo ne ohrabruje i ne donosi nadu da će se riješiti gorući problemi obrazovnog sustava.
I dalje ostaju otvorena pitanja - tko će i kako osigurati zaštitne maske i vizire djeci, učiteljima, nastavnicima i profesorima, te zaštititi rizične skupine, što ako veliki broj nastavnika mora u samoizolaciju a nema zamjena, tko će snositi troškove liječenja nastavnika, tko će i kako istovremeno odrađivati nastavu u razredu i nastavu na daljinu itd.