NAKON što je godinama najavljivana CRO kartica doživjela fijasko država je pokrenula novi sličan projekt Mudrica - e-Dječja kartica.
>> Sjećate se CRO kartica? Od 40.000 naručenih koristi ih se samo 2300
O čemu se radi?
"E-Dječja kartica Mudrica projekt je Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, namijenjena je roditeljima i skrbnicima, a čije korištenje, u suradnji s javnim i privatnim sektorom, omogućava razne pogodnosti i popuste na proizvode i usluge", stoji u opisu Mudrice, kako ćemo je skraćeno zvati, na njihovom Facebooku.
Mudrica je pokrenuta jučer.
"e-Dječja kartica – Mudrica je aplikacija za mobilne uređaje (iOS i Android), namijenjena je roditeljima, a čije korištenje omogućava pogodnosti ili popuste na robe ili usluge s dogovorenim partnerima", nešto je jasniji opis na samoj stranici Mudrice.
Mudrica trenutno ima pedesetak preuzimanja sa Google Playa, a valja dodati da za njenu aktivaciju treba imati i račun na E-građani.
Čemu služi Mudrica?
Ukratko, u suradnji s partnerima, od kojih je većina u vlasništvu države, roditelji za djecu mogu ostvarivati nekakve popuste. U Ministarstvu rada smatraju da je riječ o pronatalitetnoj mjeri odnosno da će postojanje Mudrice ljudima biti plus kad razmišljaju o stvaranju potomstva.
"Dječja kartica predstavlja simbol društvenog konsenzusa oko demografske obnove s ciljem promoviranja obitelji s više djece", ističe državna tajnica za demografiju i mlade Željka Josić.
"U tom društvenom konsenzusu okupljen je široki spektar javih i privatnih partnera iz kulturnog, gospodarskog, zdravstvenog, obrazovnog, sportskog i drugih - za obitelj - bitnih područja.
Zato vjerujemo kako će se e-Dječja kartica, kao pronatalitetna mjera koja će za obitelji s više djece osigurati i više popusta i pogodnosti, implementirati u svakodnevicu onih kojima je najpotrebnije – roditelja i njihove djece", stoji u članku na stranici Ministarstva na kojem se predstavlja Mudrica.
Tko su partneri?
Popis partnera Mudrice zasad i nije nešto impresivan. Na stranici je navedeno nešto manje od 30 partnera od kojih većinu čine razni parkovi prirode i nacionalni parkovi, što sugerira da je glavna pogodnost Mudrice u ovom trenutku dobivanje popusta na ulaznice. Tu je i Borovo, još jedna firma koju na životu drži država. Tako korisnici Mudrice imaju popust na cipele.
Sličnost s CRO karticom
Mudrica po ovome što zasad nudi neodoljivo podsjeća na CRO karticu, godinama najavljivani projekt Ministarstva turizma. Tim projektom vladajući su nas uvjeravali da će potaknuti domaći turizam. Pompozno najavljivani projekt pokrenut je ovog ljeta, naručeno je 40 tisuća kartica, ali interes je izostao.
Tako se od srpnja do listopada koristilo tek 2300 kartica, a sumnjamo da je nakon listopada ta brojka znatno povećana. Također, na kartice je u spomenutom periodu uplaćeno oko tri milijuna kuna. Istina, ove godine je planove u turizmu uvelike pokvarila koronakriza, a to će vjerojatno vladajućima i biti argument kojim će pravdati neuspjeh CRO kartice.
Mudrica je, istina, nešto modernija jer ima aplikaciju, ali po svemu što nudi to je praktički CRO kartica za djecu.
No glavno pitanje u cijeloj ovoj priči je zbog čega se država bavi svim tim stvarima. Jučer je Index objavio da je država ušla u maloprodaju jaja, sira i pršuta tako što je otvorila dućan u centru Zagreba.
>> Evo čime se bavi država: Otvorili su dućan u centru Zagreba, prodaju sir i jaja
U kontekstu turizma, a kojem Mudrica dijelom pripada, osim CRO kartice država je pompozno najavila i osnivanje državne booking agencije kojom bi se konkuriralo svjetski poznatom Bookingu. Pitanje je dokad će se država u tolikoj mjeri miješati u tržište i igrati poduzetnika.
Bujas: Koliko ova sprdačina košta?
Ovu aplikaciju na svom je Fejsu komentirao Hrvoje Bujas, osnivač Glasa poduzetnika.
"Koliko nas je ova sprdačina koštala?
Ponavljam, koliko smo mi porezni obveznici platili ovu aplikaciju, zašto, i koliko plaćamo njeno održavanje?
Na nivou CRO kartice, još jednog bacanja novca poreznih obveznika, no izgleda da Država d.d., privatna prćija nekolicine ne staje", piše Bujas.
Središnjem državnom uredu za demografiju i mlade poslali smo upit o tome koliko je koštala izrada aplikacije, koliko ljudi radi na projektu i koja su očekivanja.