Foto: Rimac Automobili
NAKON specijaliziranih auto portala, o premijeri Rimčeva hiperautomobila piše i ugledna svjetska novinska agencija Reuters.
Etablirani brendovi sportskih automobila poput Porschea i Lamborghinija gube prvenstvo u brzini s manje poznatim suparnicima koji nude električne superautomobile s rekordnim ubrzanjem, piše Reuters.
Etablirani brendovi sportskih automobila poput Porschea i Lamborghinija gube prvenstvo u brzini s manje poznatim suparnicima koji nude električne superautomobile s rekordnim ubrzanjem, piše Reuters.
A u tu bitku ušla je i hrvatska tvrtka Rimac Automobili na ovotjednom auto sajmu u Ženevi sa svojim automobilom C_Two, s cijenom od visokih 1.7 milijuna eura. Njegova četiri električna motora sposobna su dostići brzinu od 100 km na sat u samo 1.95 sekundi, što je u rangu s novim roadsterom poznatog američkog proizvođača Tesla, ističe Reuters.
Kako piše Reuters, sportski automobili su se dugo vremena dičili mišičavom konjskom snagom svojih auta s motorom na unutarnje sagorijevanje, pri čemu je ubrzanje do 100 km na sat glavna performansa na temelju koje ih reklamiraju.
Električni automobili prestižu tradicionalne
Ali električni motori sad prestižu tradicionalne superautomobile jer instantno generiraju maksimalni okretni moment - rotacijsku silu koja je ključna za akceleraciju automobila. Ta instantna sila omogućuje automobilima na baterije da se pokrenu brže od onih na benzinske motore.
Drugi iznenađujući izazivač dolazi iz Seata, marke u vlasništvu njemačkog Volkswagena, inače poznatije po compactima i SUV-ima za masovno tržište. Seat je na sajam u Ženevi došao sa svojim CUPRA e-racerom. Iako ovaj automobil ubrzava do 100 km na sat u 3.2 sekunde, što je prilično sporo u usporedbi s C-Two, svejedno je bolje od 4.5 sekundi, koliko treba Porscheovom benzincu od 370 KS, 911 Carrera T.
Ipak, kako objašnjava Reuters, Porsche - koji je također u vlasništvu Volkswagena - računa da će s vremenom performanse motora i baterije biti važnije od ubrzanja. Njegovi električni automobili iz serije Mission E imat će napon od 800 volta, što je znatno više od Teslinih 480 volta.
C_Two brži od konkurencije iz Seata, Porschea, Lamborghinija
“Vrlo brzu akceleraciju vjerojatno mogu postići mnogi proizvođači u električnom dobu”, smatra šef Porscheovog odjela istraživanja i razvoja Michael Steiner: “Ali za nas to nije dovoljno. Kapacitet punjenja i vrijeme punjenja su područje gdje se možemo i želimo istaći.” Porscheov električni crossover Mission E Cross Turismo ubrzava do 100 km na sat za 3.5 sekundi, a glavna konkurencija će mu biti Tesla Model X dok njemački autogigant pokušava povećati udio svojih električnih modela.
Još jedan električni superautomobili koji Reuters spominje u ovom pregledu je Lamborghini Huracan Performante Spyder, koji ima ubrzanje od 3.1 sekunde do 100 km na sat. Njihov šef razvoja i istraživanja, Maurizio Reggiani, također smatra da je “ubrzanje jednom bilo najvažnije”, ali “stvari su sada “kompleksnije”. S njim se slaže i Tobias Moers, izvršni šef Mercedes-Benzovog branda AMG.