Nastavlja se bojkot u zagrebačkoj školi nakon što se u nju nenajavljeno vratio devetogodišnji učenik problematičnog ponašanja, koji je u tu školu prebačen iz druge zagrebačke škole.
Roditelji svih učenika matične i područne škole, njih više od 100, odlučili su da njihova djeca od jučer ne idu na nastavu, a nastava se uopće ne održava jer je ravnatelj dao ostavku nakon povratka dječaka u školu. S njim i roditeljima solidariziralo se i Učiteljsko vijeće. Roditelji su sinoć održali prosvjed, a nikakvo rješenje ove pat-pozicije još nije na pomolu.
Sutra važan sastanak
"Nema nikakvih značajnih novih informacija u odnosu na ono što je jučer objavljeno u medijima. Tijekom popodneva bi se eventualno mogli održati neki sastanci, no ne oni na kojima smo mi prisutni", rekao je Indexu Klaudio Čurin, odvjetnik grupe roditelja djece koja od jučer ponovno bojkotiraju nastavu.
No odvjetnik nam je kazao da je za sutra zakazan mnogo važniji sastanak.
"Sutra je sastanak u školi opet sa svim dionicima, nadam se da će se pokušati naći neko rješenje", rekao je.
Ministarstvo obrazovanja sad traži od Gradskog ureda da se učeniku odredi drukčiji oblik školovanja
Pojavila se i nova informacija da je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, koje je dosad uglavnom tek od roditelja u bojkotu tražilo da se djeca vrate u školu, sada uputilo dopis zagrebačkom Gradskom uredu za obrazovanje u kojem apelira da se učenika, zbog kojeg cijeli jedan razred ne pohađa nastavu, ponovno procijeni i da mu se odredi primjeren oblik školovanja s obzirom na njegovo ponašanje, a to ne bi bilo pohađanje redovnog razreda kao dosad.
"Slijedom razvidnog kontinuiranog i neadekvatnog ponašanja učenika osnovne škole te kod navedenog učenika utvrđenog poremećaja prilagodbe, molimo da ponovno pokrenete postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta u svrhu određivanja primjerenog oblika školovanja te time preispitate Rješenje Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Grada Zagreba", stoji u dopisu koji je prenio RTL.
Tim je rješenjem učeniku bio određen primjeren program osnovnog odgoja i obrazovanja - redoviti program uz individualizirane postupke u redovitom razrednom odjelu.
"No sada je očito da izdano rješenje ne odgovara učenikovim potrebama i mogućnostima. Kako je iz dostupnih saznanja o funkcioniranju učenika razvidna potreba za osiguravanjem primjerenih uvjeta školovanja za navedenog učenika, molimo vas hitno donošenje novog rješenja kako bi se navedenom učeniku osiguralo primjereno obrazovanje i okruženje u skladu s njegovim potrebama i mogućnostima", stoji u dopisu Ministarstva Gradskom uredu za obrazovanje.
Fuchs: Učenicima je mjesto na nastavi, kao i učeniku zbog kojeg je bojkotiraju
Nitko iz Ministarstva nije rekao u kojem će se trenutku učenik zbog kojega ostali učenici bojkotiraju nastavu, vratiti u školu, rekao je danas novinarima ministar Radovan Fuchs, dodavši kako će se rješenje sigurno pronaći, ali i kako je za sve potrebna suglasnost i suradnja roditelja.
Roditelji djece zagrebačke škole, nakon što se u nju nenajavljeno vratio devetogodišnji učenik problematičnog ponašanja, koji je u tu školu prebačen iz druge zagrebačke škole, i dalje odbijaju slati djecu na nastavu.
Ministar Fuchs smatra da se rješenje mora pronaći. "Učenicima je mjesto u školi, a sva satnica u kojoj izostaju se mora nadoknaditi", poručio je.
Istaknuo je i da je Ministarstvo cijelo vrijeme proaktivno radilo na rješavanju tog slučaja te da ga iznenađuje medijska pozornost prisutna tijekom tog procesa. Ministar je ponovio i da sličnih situacija u hrvatskim školama ima puno, no da se one rješavaju propisanom procedurom unutar škola .
"Ako rješenje nije adekvatno, mora se napraviti revizija. Tek ako rješenje osnivača uključuje odobravanje posebnog razrednog odjela, pomoćnika u nastavi ili nečega izvan redovnog financiranja neke ustanove, uključuje se ministarstvo", kaže Fuchs.
No dodaje da je u svemu uvijek potrebna suradnja i suglasnost roditelja.
"Neki drugi akteri su u igri. Tko je zakazao u smislu nekih postupaka će se vidjeti. Morate znati da u nekim teškim situacijama neke stvari se ne mogu riješiti bez nekih drugih tijela u državi, poput socijalne službe i pravosuđa", poručio je.
Odvjetnica roditelja dječaka s problematičnim ponašanjem je Jadranka Sloković
Spomenimo i da je odvjetnica roditelja dječaka s problematičnim ponašanjem Jadranka Sloković. Nije poznato u kojem su je trenutku angažirali roditelji dječaka, no zna se da ih zastupa najmanje od početka listopada.
Index ju je jutros pokušao kontaktirati, no bez uspjeha.
Podsjećamo da je sinoć RTL objavio kako je Ministarstvo obrazovanja još u svibnju uputilo dopis socijalnoj službi. U njemu navode da s roditeljima dječaka ne mogu ostvariti uspješnu suradnju i traže da mu se dodijeli privremeni skrbnik za obrazovanje.
Šefica udruge ravnatelja: Roditelji dječaka bili su obvezni po zakonu voditi skrb i brigu o svom djetetu
O slučaju su jutros u Studiju 4 HRT-a govorili Antonija Mirosavljević, predsjednica Udruge ravnatelja, i Ivan Urlić, psihijatar.
"Ovo je jedan izniman slučaj i nadam se da će, ako se uskoro i riješi, biti poruka svima nama da nešto treba hitno mijenjati, da trebamo zauzeti zajednički stav, prestati prebacivat lopticu s jedne strane na drugu stranu i da zapravo smo svi ovdje na neki način odgovorni za ovu situaciju", rekla je Mirosavljević.
"Roditelji su ti koji su od rođenja pa do polaska u školu i u vrtić odgovorni za svoje dijete. Prvenstveno bi ovo adresirala na roditelje ovog dječaka koji su do polaska u školu trebali, a bili su i obvezni po Obiteljskom zakonu, voditi skrb i brigu o svom djetetu. Sad u školama rješavamo ove posljedice, a uzrok nije još ni prije škole nitko riješio", istaknula je.
Dodala je da razumije ostale roditelje koji su u strahu za svoju djecu, no smatra da i ovom dječaku i njegovim roditeljima treba hitno pomoći.
"Nešto je propušteno ili preoptimistično shvaćeno na sistematskom pregledu"
Urlić smatra da je na sistematskom pregledu prije škole očito nešto propušteno ili shvaćeno na preoptimističan način.
" Nemamo svi jednak ritam sazrijevanja pa ćemo onda nekako pustiti da i vrijeme nešto napravi i da sada neki novi ambijent, školski, uvede možda neke nove poticaje u sazrijevanju dotičnog dječaka. No ako nismo dovoljno pažljivi na simptome, na znakove koji nam ne slute na dobro, onda kad nismo riješili nešto ranije nam se događa ovo što se događa", rekao je te istaknuo kako smatra da ovaj problem najviše pogađa dječaka o kojemu je riječ.
Na pitanje je li moguće manipulirati testovima i provjerama, Urlić je odgovorio da nije.
"Test pokaže to što pokaže. Stručnjaci znaju, a imate i način kako vidjeti je li netko iskren ili je neiskren u odgovorima. Neiskren u smislu da se nastoji svidjeti, da spekulira kako bi se svidio po mišljenju ispitanika. Međutim postoje i načini kako se iz istog testa dobije rezultat da osoba nije bila dovoljno iskrena i da test nije upotrebljiv ili nije dovoljno upotrebljiv. Tako da nema neke velike mogućnost manipulacije", rekao je.
Koje je rješenje za ovu situaciju?
Mirosavljević smatra da postoji rješenje za ovu situaciju.
"Rješenje bi bilo opservacija koja bi trajala par tjedana gdje bi tim stručnjaka, primjerice u bolnici u Kukuljevićevoj, procjenjivao dječaka. Kada to rade oni koji su zato osposobljeni i oni koji su preko sustava školske medicine, to se radi na način da se traži i mišljenje škole i učiteljice. Kada roditelj odlazi privatno, onda ne dobije mišljenje škole, učiteljice ili ostalih institucija", istaknula je.
Napomenula je i da je osnovnoškolsko obrazovanje, za razliku od vrtića i srednje škole, obavezno. Na pitanje postoji li zakon ili netko tko može roditeljima naložiti da puste dijete da pristupi toj opservaciji, Mirosavljević je odgovorila - sud.
"Sud može donijeti presudu. Ured za obrazovanje, u ovom slučaju Grada Zagreba, izdaje rješenje na temelju procjene psihofizičkog stanja djeteta. Na to rješenje se roditelji imaju pravo žaliti. Žalili su se Ministarstvu i ono je odbilo žalbu roditelja i vraćeno je natrag na Gradski ured, koji do danas očito nije taj problem riješio. U svakom slučaju problem se može riješiti detaljnom opservacijom djeteta i na kraju će se izdati rješenje po kojem članku je primjereni oblik školovanja, je li to nastava od kuće, online nastava, nastava po određenom članku u posebnim skupinama ili nešto drugo", istaknula je.