U ZAGREBU je posljednjih dana osvanulo više plakata na kojima piše "Samo slabiči dobiju depresiju". Plakati su se pojavili na desetak mjesta te su izazvali reakcije u javnosti. Jučer su uklonjeni. Danas se otkrilo da iza kampanje stoji Unicef Hrvatska.
"U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju", piše Unicef.
"Djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često se suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline te smo kampanjom željeli utjecati na stavove i predrasude, svjesni da je to dug, složen i zahtjevan zadatak", objavili su iz Unicefa.
Opisali što su željeli postići
"Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – tzv. "teaser" sa šokantnim porukama te tzv. "otkrivanje". U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu.
U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poveznicom koja vodi na internetske stranice s pojašnjenjima učestalih „mitova“ i sadržajima koji pomažu u razumijevanju mentalnog zdravlja", kažu iz Unicefa.
"Važan dio ove kampanje su i događanja uživo te komunikacija na društvenim mrežama. U prvoj fazi smo izazvali reakciju javnosti porukama koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan.
Osjećaj koji smo u tri dana izazvali kod dijela javnosti konstantan je osjećaj osoba koje imaju problema s mentalnim zdravljem, a koji su okruženi društvom koje nema informacije kako im pružiti podršku te nailaze na nerazumijevanje", kažu.
"Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo "slabići".
Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih. Prilažemo i cjelovita rješenja oglasa koja su trebala biti objavljena u drugoj fazi kampanje", dodali su.
Uklonili plakate zbog reakcija javnosti
Oglase su, kažu, jučer uklonili zbog reakcije javnosti.
"Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom o važnosti mentalnog zdravlja nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti "teaser" oglasi su jučer uklonjeni", kažu.
"Ured UNICEF-a za Hrvatsku će u suradnji s partnerima nastaviti s kampanjama i programima za podršku mentalnom zdravlju djece i mladih. Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu", dodaje se na kraju.