Poštari ne nose vaše pakete. Samo ubace žuti papir i odu

Foto: Pixsell/Patrik Macek, Index

ČITATELJICA Indexa požalila nam se na poštara koji joj je ubacio obavijest o prispjeloj pošiljci u poštanski sandučić u trenutku kad je prolazila pored njega.

"Izlazim iz stana i vidim poštara kako mi trpa obavijest u sandučić. Požurim prema njemu i kažem da ću primiti paketić (čekam sunčane naočale teške cca 100 grama), a on će meni mrtav hladan: 'Ja vam to ne nosim!'" kazala nam je čitateljica.

Koliko je bila sretna, kako nam priča, što je uspjela uhvatiti poštara na samom odlasku iz stana, toliko je bila razočarana kad je doznala da poštar nema njezin paket. Tim više što je na obavijesti standardna informacija kako prispjelu pošiljku može dignuti tek od sljedećeg dana. Kako doznajemo, radi se o adresi u zagrebačkom kvartu Ljubljanica. Paket koji je čitateljica čekala su sunčane naočale. Sada joj, kaže, preostaje drugi dan stati u red u poštanskom uredu u Ozaljskoj ulici i čekati.

"Koja je svrha naručivanja nečega s interneta ako neće doći na kućnu adresu? Mogla sam tako otići kupiti i u dućan. Svrha naručivanja online i dostave koju plaćamo je upravo da dobijemo paket na vrata, ne da moramo čekati red u pošti", priča nam čitateljica. A ovo nije prvi slučaj da se građani žale zbog iste stvari - žutog papirića o pokušaju dostave koji im je ubačen u vrijeme dok su bili kod kuće.

>> Imate li sličnih iskustava s Hrvatskom poštom, šaljite nam na mail desk@index.hr ili na našu Facebook stranicu

>> Građani (opet) bijesni na Poštu: "Neka ljudi vide zbog kakvih uhljeba nemaju posao"

>> Građani bijesni zbog usluga Pošte: "Govna od poštara uopće ne rade svoj posao, samo ceduljice stavljaju"

O svemu što se dogodilo u ovom slučaju o kojem pišemo, poslali smo upit Hrvatskoj pošti. Dobili smo odgovor u kojem se pozivaju na Pravilnik o obavljanju univerzalne usluge, a gdje je, kako tvrde, propisano da se pod uručenjem poštanske pošiljke na kućnu adresu smatra ubacivanje obavijesti o prispijeću pošiljke u kućni kovčežić ili skupni kovčežić za pošiljke koje zbog svojih dimenzija ili oblika nije moguće ubaciti u kućni ili skupni kovčežić.

Odgovor iz Hrvatske pošte

Odgovor koji smo dobili od Hrvatske pošte prenosimo u cijelosti. 

"Svakodnevno oko 2000 poštara opće dostave dostavlja pošiljke primateljima na cijelom teritoriju Republike Hrvatske. Ovisno o vrsti usluge pošiljke se u pravilu uručuju ubacivanjem u kućni kovčežić (obične pošiljke), odnosno primatelju uz izuzimanje potpisa ili naplate određenog terećenja (pošiljke s terećenjem i pošiljke za koje se izdaje potvrda o primitku). 

Pravilnikom o obavljanju univerzalne usluge propisana su i odstupanja od uručenja pošiljki na adresi primatelja. Člankom 34. pravilnika između ostalog je propisano da se pod uručenjem poštanske pošiljke na kućnu adresu ili u prostore svake fizičke ili pravne osobe smatra ubacivanje obavijesti o prispijeću pošiljke u kućni kovčežić ili skupni kovčežić za pošiljke koje zbog svojih dimenzija ili oblika nije moguće ubaciti u kućni ili skupni kovčežić", piše u odgovoru Hrvatske pošte. 

Drugim riječima, oni se ne trude paket niti dostaviti niti ga kod sebe imaju već ljudima jednostavno ubacuju žuti papirić u sandučić, a pozivaju se na Pravilnik.

U svom su odgovoru doduše zaboravili potpuni Članak 34. vlastitog Pravilnika koji govori u kojim slučajevima se smatra da je pošiljka dostavljena.

"Pod uručenjem poštanske pošiljke na kućnu adresu ili u prostore svake fizičke ili pravne osobe smatra se:

1. Uručenje poštanske pošiljke primatelju ili drugoj osobi ovlaštenoj za uručenje pošiljke, sukladno Zakonu

2. Ubacivanje pošiljke u kućni kovčežić ili skupni kovčežić za obične poštanske pošiljke

3. Ubacivanje obavijesti o prispijeću pošiljke u kućni kovčežić ili skupni kovčežić za preporučene pošiljke, pošiljke s označenom vrijednosti i pakete te pošiljke koje zbog svojih dimenzija ili oblika nije moguće ubaciti u kućni ili skupni kovčežić, u slučaju kada se uručenje nije moglo obaviti osobno primatelju ili drugoj osobi ovlaštenoj za uručenje pošiljke, sukladno Zakonu", stoji u pravilniku.

Dakle, u ovom slučaju uopće nije pokušana dostava jer pošiljku "nije moguće ubaciti u kućni ili skupni kovčežić". Na kraju krajeva, kako poštar može znati koliki je poštanski sandučić od pojedinog primatelja?

Dapače, poštar nije ni imao paket koji je trebao dostaviti, već je odmah ubacio obavijest u sandučić. Njihov pravilnik, podsjetimo, kaže kako se papirić ubacuje tek kad dostava osobno primatelju nije uspjela.

"Građanima na usluzi"

Uz to, iz Hrvatske pošte odgovaraju kako je prosječno vrijeme čekanja na jednom od šest šaltera u navedenom poštanskom uredu 9 minuta. Kao da je to malo vremena, posebno kad se uzme u obzir to da osoba koja je naručila nešto da joj dođe na vrata još mora otići do pošte, pričekati i vratiti se kući.

"Hrvatska pošta svakodnevno vrši kontrole dostave, a provode se i neovisna mjerenja kakvoće prijenosa i uručenja pismovnih i prioritetnih pismovnih pošiljaka u unutarnjem prometu. Prema podatcima za 2017. godinu, standardi kakvoće propisani za unutarnji promet su premašeni. Hrvatska pošta dužna je uručiti 85% prioritetnih pisama u roku od jednog radnog dana (D+1), odnosno 95% u roku od dva radna dana (D+2). U 2017. postignuta je kakvoća od 85,40% za standard D+1 te 98% za standard D+2. 

Kontrolom rada poštara na dostavnom rajonu koji opslužuje predmetnu adresu nismo utvrdili nepravilnosti, a eventualnu nepravilnost kod uručenja predmetne pošiljke nismo mogli provjeriti s obzirom da nismo imali nikakve konkretne podatke o primatelju, odnosno pošiljci. 

U poštanskom uredu u Ozaljskoj ulici otvoreno je 6 šaltera i financijski kutak, a prema mjerenjima s redomata prosječno vrijeme čekanja je oko 9 minuta. Upravo broj poštara koji svakodnevno opslužuje sve adrese primatelja te izmjerena kvaliteta dostave u potpunosti pokazuju misiju Hrvatske pošte - građanima na usluzi", odgovoreno je iz Hrvatske pošte.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.