JOSIP GRANIĆ, pročelnik HGSS-a, govorio je za Novu TV o nedostatku koordinacije na terenu u Petrinji i okolnim mjestima pogođenim potresima.
Prvo je odgovorio na pitanje je li sustav zakazao u pružanju pomoći unesrećenima.
"Ne bih rekao da je sustav zakazao. Imamo problem duplanja s velikim brojem ljudi koji dolaze samoorganizirano, bez koordinacije. To nam stvara problem", rekao je Granić.
''Možemo mi doći, dođu i civili. Vidjeli smo ljudi koji imaju zalihe. Nama auti odlaze krcati, a pola vozila se vraća skoro sa svime jer ljudi već imaju svega. Sigurno da postoje lokacije na kojima još pomoć treba i zato smo tu, zato obilazimo sva sela i zaselke", dodao je.
"Trebali su samo izaći i vidjeti"
Potom je ispričao kako su neslužbenim kanalima dobili dojavu o obitelji koja je već tri dana bez hrane i vode.
"Dojavu smo dobili i otišli smo provjeriti. Radilo se o obitelji koja nije imala hranu i vodu, a iza, s druge strane njihove kuće, Crveni križ kuha tisuće toplih obroka. Trebali su samo izaći i vidjeti", ispričao je Granić.
"Generalno, stvari funkcioniraju. No velik je priljev civila koji nam mogu više pomoći da se organiziraju, neka planiraju dolaske i dostavu hrane u narednim periodima'', rekao je Granić.
"Samo kroz Petrinju nam treba sat vremena, sve je zakrčeno ljudima"
Na pitanje kako to da se zahtjevi za kućice ili apartmani predaju putem maila i je li se moglo nekako olakšati starijim ljudima koji žive bez struje, interneta, Granić je kazao kako nije da se to radi isključivo tim putem.
''Zahtjev za kućicom i prijave štete može se obaviti i telefonski, i mi dobivamo takve zahtjeve na terenu. Onda se šalje ekipa, ali je takvih zahtjeva jako puno. Nije stvar dovesti i staviti je nekome u dvorište, mora se osigurati policija, električari. Samo kroz Petrinju nam treba sat vremena, sve je zakrčeno ljudima koji dolaze u želji da pomognu'', zaključuje Granić.