Stariji muškarac (81) iz Brestovca kod Požege jučer je policiji prijavio da ga je tijekom lipnja 2024. putem društvene mreže kontaktirala nepoznata osoba koja mu je obećala brzu zaradu.
Potom je 81-godišnjak prema uputama instalirao aplikaciju kojom je počinitelju omogućio pristup mobitelu i mobilnom bankarstvu nakon čega mu je s računa skinut novac, priopćila je PU požeško-slavonska.
Upozorenje policije
Policija je ponovno objavila upozorenje građanima i savjete kako da ne postanu žrtve računalne prevare.
"Pozivamo građane da budu oprezni kako ne bi postali žrtve ovakvih kaznenih djela. Podatke o bankovnim karticama, PIN broju i CVV broju, kao i svoje osobne podatke, građani ne bi trebali ustupati nepoznatim osobama", upozorava policija.
Kako biste lakše prepoznali prevare i da ne postanete iduća žrtva, policija navodi kako prepoznati glavne indikatore prevare:
- slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
- lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice),
- zahtjev za pristup internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
- također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja, ali i brojevi hrvatskih mreža.