Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević na današnjoj se presici osvrnuo na kritike vezane za nabavku rabljenih tramvaja.
Podsjetio je da je Zagreb javnom nabavom nedavno kupio 11 rabljenih tramvaja od grada Augsburga, koji bi trebali biti dostavljeni već u listopadu, kako bi se premostilo vrijeme dok se ne isporuče novi kupljeni tramvaji. Tomašević je sad potvrdio da se radi o rabljenim tramvajima proizvedenima 1996. godine, no tvrdi da njegova izjava od prošlog utorka kada je rekao da su tramvaji stari 15 do 20 godina stoji jer su tramvaji - obnovljeni.
"Rekao sam da se radi o tramvajima koji su de facto stari od 15 do 20 godina jer su potpuno obnovljeni", rekao je Tomašević. Poručio je da ti tramvaji nisu stariji od prosječne starosti vozila ZET-a, u kojemu ima i tramvaja starih 50 godina. Njemački rabljeni tramvaji mogu voziti još barem 10 godina, istaknuo je Tomašević.
"U natječaju je bilo jasno propisano koliko stare tramvaje može Zagreb kupiti. Nije lako kupiti rabljene tramvaje, jer moraju odgovarati tramvajskoj infrastrukturi u Zagrebu, koja uključuje posebnu širinu tračnica i voltažu", istaknuo je Tomašević. Na natječaj se jedini javio grad Augsburg, s kojim je na kraju sklopljen i ugovor. Tomašević je podsjetio da je, uz rabljene, Zagreb kupio i 20 novih tramvaja, koji će biti isporučeni za dvije godine, a planira se i kupnja još toliko novih tramvaja.
Tomaševićevu prošlotjednu izjavu da su tramvaji koje Zagreb kupuje stari 15-20 godina ranije je demantirao Faktograf. "Rabljeni tramvaji koji uskoro dolaze u Zagreb stari su 27 godina (kolika je po riječima Tomaševića i prosječna starost postojećeg voznog parka ZET-a), a ne 15 do 20 godina kao što navodi Tomašević", ustvrdio je Faktograf.