Tvrtka iz Garešnice oštećena je poslovnom prevarom za više od 16 tisuća eura, nakon što je dobila lažnu e-mail obavijest o promjeni bankovnog računa poslovnog partnera iz Italije, izvijestila je danas Policijska uprava bjelovarsko-bilogorska.
Prevara se dogodila u prosincu 2024., kada je tvrtka iz Garešnice elektroničkom poštom primila obavijest o promjeni banke i broja računa tvrtke sa sjedištem u Italiji, s kojom posluju 30-ak godina.
U lažnoj mail obavijesti tvrtka iz Garešnice je "upućena da uplate za isporučenu robu vrše na novi račun, što su i učinili u dva navrata, uplativši više od 16 tisuća eura za isporučenu robu. Naknadno u telefonskom kontaktu s predstavnikom tvrtke sa sjedištem u Italiji shvatili su da nije bilo promjene računa i da je riječ o prevari", priopćila je bjelovarsko-bilogorska PU.
Tvrtka iz Garešnice podnijela je prijavu za štetu. Slijedi provođenje kriminalističkog istraživanja kako bi se utvrdile sve okolnosti događaja, dodaju iz policije.
Iz policije dali savjete
iz MUP-a su građana ponovno pozvali na oprez i dali nekoliko savjeta za prevenciju poslovnih prevara. Svaku obavijest o promjeni bankovnih podataka potrebno je potvrditi kroz postojeće, već potvrđene kanale komunikacije s poslovnim partnerima.
Tvrtke bi također trebale imati jasno definirane korake za provjeru vjerodostojnosti takvih zahtjeva, poput ovlaštenih osoba za komunikaciju o financijskim pitanjima, ističe policija. Posebno je važno, dodaju, redovito educirati zaposlenike kako bi znali prepoznati sumnjive zahtjeve i razumjeli važnost provođenja dodatnih provjera, čak i kad se komunikacija čini autentičnom.
Kod većih novčanih transakcija preporučuje se uvođenje dodatnih sigurnosnih mjera, poput izravnog telefonskog kontakta s pouzdanom osobom u partnerskoj tvrtki prije izvršenja uplate. Provjera kroz više različitih komunikacijskih kanala može značajno smanjiti rizik od prevara, naglašavaju iz policije.