Virtualni proizvod za "poboljšanje rada mozga" koji se po bagatelnoj cijeni prodaje kao "Einsteinov mozak", a na bizaran način ulijeva povjerenje i radost onima koji ga kupe, postao je viralan u Kini. Ljudi na platformi za online kupnju Taobao kažu da je potencijalnim kupcima rečeno da će, nakon što plate nominalnu naknadu, razviti mozak kao u slavnog teorijskog fizičara Alberta Einsteina, piše South China Morning Post.
"Naš proizvod je virtualan. Nakon što ga platite, ono što trebate učiniti je pričekati da postanete pametni. Obično nakon jedne prospavane noći otkrijete da je Einsteinov mozak već narastao vašoj u glavi”, stoji u reklami za proizvod.
Taobao je vodeća internetska stranica za kupnju u Kini, U vlasništvu je Alibaba Groupa koji također posjeduje South China Morning Post. Više od 120.000 kupaca kupilo je "mozak" koji se prodaje s Einsteinovom slikom. Cijene se kreću od samo 0.1 do jednog juana (10 američkih centi).
"Vrlo je učinkovito. Kad sam nakon kupnje napravio test, otkrio sam da mogu riješiti sve probleme na ispitu. To se može smatrati psihološkom utjehom ili uvjerenjem", rekao je jedan kupac.
Pojavili se i "ljubavni mozak", "studentski toaletni papir"...
Međutim, mnogi su to ismijavali. "Nakon kupnje shvatio sam da sam prije bio blesav. Pa sam očekivano postao pametan", napisao je jedan kupac. "Korisno je. Sada mogu lako riješiti probleme sa zbrajanjem i oduzimanjem brojeva do 10", našalio se drugi.
Komentar trećeg online promatrača otišao je i dalje: "Drago mi je objaviti da istražujem teoriju kontrolirane nuklearne fuzije".
Chen Zhilin, psihološki savjetnik sa sjedištem u Chongqingu, opisao je "Einsteinov mozak" kao proizvod dizajniran za utjehu, prilagodbu ili upravljanje nečijim emocijama. "Ako vjerujete da imate istu mudrost kao Einstein i nosite takvo samopouzdanje i zadovoljstvo u ispitnu dvoranu, dobit ćete bolji rezultat nego inače. Ne košta puno, ali može donijeti radost i zadovoljstvo. U društvu užurbanog tempa, ova vrsta jednostavnog i jeftinog emotivnog iskustva postala je način opuštanja i zabave", rekao je Chen.
Posljednjih godina pojavio se niz čudnih proizvoda koje su mladi ljudi u Kini prihvatili. Jedan je usluga podrške putem chata za ljude koji pate od takozvanog "ljubavnog mozga", stanja koje ih fiksira na romansu. Drugi je "studentski toaletni papir" na kojem je otisnut akademski ispitni sadržaj u nadi da će ga studenti proučiti dok obavljaju nuždu.