U sudaru vlakova u Grčkoj 57 mrtvih, šef stanice imenovan prije mjesec dana

Foto: EPA

DVA dana nakon kobnog sudara dvaju vlakova u Grčkoj u kojemu je poginulo najmanje 57 ljudi, na vidjelo izlaze veliki nedostaci i zastarjelost željezničke mreže, a sindikati su i prije nesreće uputili više upozorenja. Predstavnici sindikata su prije točno tri tjedna upozorili na teško stanje u željezničkom prometu.

"Kada se nesreća dogodi, odgovorni će liti krokodilske suze", upozorili su, kritizirajući velik nedostatak osoblja. Ujedno su upozorili na nedostatak mjera zaštite na radnom mjestu što se tiče sigurnosti rada i prometa vlakova. Policija je objavila da je u frontalnom sudaru dvaju vlakova u utorak navečer poginulo najmanje 57 ljudi, dok se najmanje 56 ljudi smatra nestalima. Moguće je da su neki bili u vlaku, a da ih obitelj nije proglasila nestalima.

 

Šef stanice je priznao da je pogriješio

Stručnjaci i mediji su nakon nesreće kritizirali nedostatak elektroničkih sustava i nedostatak osoblja dok je šef stanice, osumnjičen za nesreću, priznao na sudu da je pogriješio.

Mediji, pa tako i javna televizija ERT, isticali su njegov nedostatak iskustva jer je, prema njihovim informacijama, imenovan na tu dužnost prije samo 40 dana, a ranije je radio u ministarstvu prosvjete. Prije stupanja na novo radno mjesto završio je tromjesečni tečaj.

Stručnjak: Odgovornost moraju preuzeti svi koji su upleteni

Sama vlada priznala je da je željeznički sektor kronično bolestan. Vlada je priznala kašnjenje u modernizaciji željeznice, gdje građani radije putuju autobusom, automobilom i brodom. "Odgovornost moraju preuzeti svi koji su upravljali modernizacijom mreže", rekao je za AFP stručnjak Konstantinos Hasiotis.

Dnevni list Ta Nea piše da je Europska komisija prije petnaestak dana prijavila Grčku Europskom sudu pravde (ECJ) zbog neispunjavanja obveza koje proistječu iz direktive o željezničkoj infrastrukturi. Sindikat željezničara više je puta kritizirao zastarjelost sigurnosne infrastrukture.

"Do 2010. provodila se modernizacija signalizacije željezničke mreže, ali su se tijekom financijske krize sigurnosni sustavi počeli urušavati", rekao je Panatiotis Terezakis, savjetnik grčke uprave za željeznicu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.