11. JE LIPNJA 2019. godine. Veliki dan za Split. Okupila se cijela svita lokalnih političara predvođena splitsko-dalmatinskim županom Blaženkom Bobanom, splitskim gradonačelnikom Androm Krstulovićem Oparom te predstavnicima HŽ-a.
Točno u 10 sati i 13 minuta tog dana počeo je prometovati tzv. splitski metro. Zapravo, riječ je o vlaku koji je povezivao kolodvor Kopilica, u predgrađu, s glavnim kolodvorom na Rivi, a prometovao je trasom kojom i inače vlakovi stižu u Split.
Vlak je vozio pune četiri minute kroz pothodnik izgrađen krajem sedamdesetih, uoči Mediteranskih igara, do kolodvora uređenog osamdesetih godina prošlog stoljeća.
Linija se ukida
Pet mjeseci kasnije, točnije od ponedjeljka 4. studenog, ukida se ova 4-minutna vožnja splitskim "metroom".
Indexu je informaciju potvrdila glasnogovornica Hrvatskih željeznica dodavši da se uvode novi polasci Riva-Kopilica-Kaštel Stari. Kaže kako će sada na toj relaciji voziti 35 vlakova dnevno, 11 više nego lani. Deset novih je uvedeno 7. listopada, jedanaesti počinje prometovati od ponedjeljka.
Potvrdila je i da metro nije imao puno putnika te da je bio uveden zbog očekivanog premještaja autobusnog kolodvora u Kopilicu, no do tog premještaja nije došlo.
"Građanima omogućujemo jednostavnije, brže i kvalitetnije korištenje javnog prijevoza"
Od HŽ-a smo dobili i pisani odgovor o tome kako će prometovati Splitom. Donosimo ga u cijelosti.
"Nakon završetka turističke sezone pokrenute su izmjene voznog reda te je željeznički i javni autobusni prijevoz preusmjeren na proširenje gradsko-prigradskog prijevoza na širem splitskom području.
Od 4. studenoga na relaciji Split (Trajektna luka) – Split Predgrađe (Kopilica) i obrnuto vozni red je prorijeđen te će na navedenoj relaciji voziti 39 vlakova koji vožnju nastavljaju do Kaštel Starog i obrnuto (cijela relacija je Split (Trajektna luka) – Split Predgrađe (Kopilica) – Kaštel Stari i obrnuto).
Vlakovi su povezani s autobusnim linijama Prometa d.o.o. Split na relaciji Trogir – Kaštel Stari i obrnuto. Izmjene voznog reda vlakova i autobusa uvedene su u cilju bolje integracije i dostupnosti javnog prijevoza građana.
Od 14. listopada integrirani tarifni model Prometa d.o.o. Split i HŽ Putničkog prijevoza, koji je obuhvatio gradove Solin, Kaštela i Trogir, putnicima omogućuje korištenje pojedinačnih i papirnatih pokaznih (pretplatnih) karata Prometa d.o.o. Split u vlakovima na relaciji Kaštel Stari – Split i obrnuto, odnosno karata HŽ Putničkog prijevoza u 1., 2. i 3. zoni autobusnog prijevoza na širem splitskom području. Uz prodajna mjesta Prometa d.o.o. Split, karte za 1., 2., 3. i 4. zonu autobusnog prijevoza kupuju se i u željezničkom kolodvoru Split.
Proširenjem integriranoga javnog prijevoza na splitskom području (Trogir – Kaštel Stari – Split Predgrađe (Kopilica) – Split i obrnuto) Promet d.o.o. Split i HŽ Putnički prijevoz nastoje maksimalno prilagoditi vozne redove potrebama putnika, a novim tarifnim modelom omogućuju putnicima korištenje karte za autobus i vlak u oba prijevozna sredstva. Time se građanima omogućuje jednostavnije, brže i kvalitetnije korištenje javnog prijevoza", napisali su Indexu iz Hrvatskih željeznica.