Veleposlanik u Turskoj o kapetanu Bekavcu: Ključna je uloga odvjetnika

Foto: Privatna arhiva

Splitski kapetan Marko Bekavac pred sudom u Turskoj, zbog zapovjedne odgovornosti, osuđen je na 30 godina zatvora nakon što je na brodu pronađeno više od 100 kilograma kokaina.

Može li nakon žalbe doći do drukčije presude? Što može učiniti hrvatska diplomacija? 

O tome su u U mreži Prvog govorili hrvatski veleposlanik u Turskoj Hrvoje Cvitanović, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan i predsjednik Udruge pomorskih kapetana Sanjin Dumanić. 

Veleposlanik: Ključna je uloga odvjetnika

Cvitanović je rekao da će se ići u žalbeni postupak, no mora se pričekati dokumentacija suda kako bi se na temelju te dokumentacije sastavila žalba.

"Ključna je uloga odvjetnika. Mi smo u nekoliko navrata upozoravali obitelj da moramo odlučiti kako ćemo slučaju pristupiti jer obitelj ima ključnu ulogu u tome kako će nas kao veleposlanstvo ovlastiti", rekao je.

Dodaje kako se mora ići u žalbeni postupak i kvalitetno sastaviti žalbu jer na temelju nje će drugostupanjski sud reagirati.

Na pitanje koliko bi postupak mogao trajati Cvitanović je odgovorio da, prema njegovim saznanjima, postupak traje najmanje šest mjeseci.

Melvan: Nikakva veza između droge i posade nije postojala

Melvan je kazao kako se sada kapetan i njegova obitelj moraju odlučiti hoće li nastaviti s odvjetnikom ili će potražiti novog.

Na pitanje ima li kakvih dokaza glede krivnje kapetana, Melvan je odgovorio kako je upravo to frustrirajuće jer nije iznesen nijedan dokaz iz kojeg bi se moglo iščitati da je kapetan Bekavac bio u kontaktu s drogom.

"Izuzeto je mnogo otisaka na vrećama s drogom, ali nijedan nije pripadao članovima posade broda. Nikakva veza između droge i posade nije postojala, ali je donesena presuda da se 10 pomoraca pusti, a 10 zadrži. Po kojem ključu, to samo policija i sud znaju", rekao je.

Melvan govori kako je sada odlučeno da se osam pomoraca pusti, a da kapetan i prvi časnik palube ostanu u zatvoru, što očito upućuje na zapovjednu odgovornost, a sindikat smatra da u ovom slučaju zapovjedna odgovornost nikako ne može postojati.

"To je klasična kriminalizacija pomoraca gdje ih se osuđuje što su bili na krivom mjestu u krivo vrijeme", naglašava.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.