Zašto je Istra najpopularnija turistička destinacija? "Visoko su podigli ljestvicu"

Foto: Srecko Niketic/PIXSELL

HRVATSKA je premašila broj noćenja iz cijele prošle godine - 1.2 milijuna turista više nego lani. Naša zemlja hit je na Mediteranu, a posebno nautički turizam.

"S obzirom na značaj turizma u BDP-u RH, krajem prošle godine smo se počeli pripremati tako da smo uključili sva strukovna udruženja u turizmu u jedan savjet kako što bolje pripremiti ovu sezonu. Njima smo prezentirali i projekt Stay safe in Croatia jer je ideja bila pokazati da smo se ozbiljno pripremili za ovu godinu, za sve dionike u turizmu", rekla je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, u večerašnjem Otvorenom, komentirajući ovogodišnje uspješne rezultate u turizmu.

Osvrnula se na sastanak u Opatiji, gdje su razgovarali o svemu što je do sada napravljeno i kako dalje nastaviti. Svi su, dodala je, bili zadovoljni, pohvalili su mjere za očuvanje radnih mjesta koje su omogućile stabilna radna mjesta.

Što se tiče brojki, Brnjac je rekla da je važno da se turistički sektor oporavi. Približavamo se, po brojkama, rekordima iz 2019., i smatra da svi možemo biti zadovoljni.

Na covid-karti smo trenutno narančasti. Brnjac se nada da će tako i ostati, no dodaje da, ako i dođemo u crveno, situacija se od lani promijenila, naša tržišta su donijela određena pravila i točno se znaju protokoli prilikom putovanja, što ih olakšava - i zemlje koje su bile u crvenom imale su turiste, a Njemačka i Austrija nas gledaju po županijama, što nam je prednost. Ne očekuje drastične promjene ako uđemo u crveno jer imamo svoju strukturu gostiju koja je cijepljena. 

Ostojić: Uvijek može bolje

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, smatra da nema turističkog djelatnika u RH koji nije zadovoljan ovom sezonom.

"Uvijek može bolje, nažalost predsezonu nismo imali", dodaje.

Kaže da je mnogo bolje moglo biti odrađeno pitanje tržišta radne snage i izdavanje radnih dozvola - to nije izazov samo u Hrvatskoj nego i u drugim turističkim zemljama. Vjeruje da će 2022. biti bolja od ove, no moramo po tom pitanju učiniti ozbiljne promjene. 

Bienenfeld: Situacija u Zagrebu nije tako dobra kao u ostalim dijelovima Hrvatske

Sean Lisjak, predsjednik udruženja marina pri HGK, bio je optimističan uoči sezone, očekivao je veliki uspjeh nautičkog turizma, pokazalo se da u trenucima epidemije pruža osjećaj sigurnosti, osame i izolacije. Priznaje kako nisu očekivali toliko dobru sezonu i procjenjuju da bi u nekim segmentima mogli preteći 2020.

Osvrnuo se na procvat popularnosti megajahti. Do 1.8. je bilo oko 35.000 produženja vinjeta i upisa brodica, no prave podatke će tek imati. Svi su zadovoljni, dodaje.

"Situacija u Zagrebu nije tako dobra kao u ostalim dijelovima Hrvatske, sada smo na 45% ostvarenih noćenja iz 2019., no kolovoz daje nadu da idemo prema još boljim rezultatima", rekla je Martina Bienenfeld, direktorica TZ-a grada Zagreba.

Smatra da interes za Zagrebom postoji iako je on tradicionalno aviodestinacija. Ovo ljeto, dodaje, ima mnogo Francuza. Korejaca nema kao prethodnih godina, nada se da će se vratiti sljedeće godine. Na drugom mjestu po noćenjima su, rekla je, gosti iz SAD-a. Gosti duže ostaju i čini joj se da se počinju mijenjati njihove navike. 

O problemu radne snage 

Ministrica Brnjac je govorila o problemu radne snage, rekla je da to nije samo problem u Hrvatskoj nego i u cijeloj EU, sve zemlje se susreću s tim. Sastali su se u Poreču sa stipendistima, čuli su od njih kako turističkim zanimanjima privući mlade ljude.

Naglasila je kako to nije jednostavan problem, no treba ga rješavati i mladim ljudima objasniti da je riječ o atraktivnim, dobro plaćenim zanimanjima. Ministarstvo rada je pripremilo dodatna sredstva, dodala je, za obrazovanje.

Ostojić je rekao da u Istri, tradicionalno, najviše nedostaje konobara, kuhara, spremačica, pomoćnih kuhara i pomoćnih konobara.

"To su zanimanja koja su direktno u operacijama, do sada smo dobivali kvote i popunjavali nedostatak iz drugih dijelova Hrvatske, posljednjih godina i iz susjednih zemalja, no moramo biti svjesni da će taj bazen presahnuti. Moramo iskoristiti ostale šanse koje nam se pružaju, prvenstveno zapošljavajući radnu snagu iz Hrvatske, a postoje modeli", rekao je. 

Zašto je Istra najpopularnija?

Na pitanje zašto je Istra najpopularnija, Ostojić kaže da je tajna u organizaciji, dugotrajnom osmišljavanju upravljanja destinacijom. Istra je, kaže, najbliži Mediteran, najbliže je doći do nje.

Za popularnost Rovinja kaže da je zaslužna Turistička zajednica, a cijela Istra je posljednjih godina visoko podigla ljestvicu i po pitanju kvalitete smještajnih kapaciteta postala destinacija broj 1.

"Situacija s pandemijom je pokazala da je ulaganje u kvalitetu dugoročno, jedini ispravan put", dodao je Ostojić.

Objasnio je kako su najpopunjeniji hoteli i kampovi koji imaju 4 ili 5 zvjezdica, što pokazuje da su kvaliteta, profesionalnost turističkih djelatnika i suradnja na svim razinama recept koji jamči uspjeh u budućnosti. 

Gosti više troše 

Brnjac je komentirala potrošnju. Naši gosti su bili u jačim lockdownima nego mi, imućniji su, biraju luksuznije smještaje, što je utjecalo i na fiskalne račune.

"Zadovoljni smo zbog strukture gostiju koji dolaze i posjećuju nas", dodala je.

Njemačkih turista, primjerice, dodala je, u kolovozu ima 1.8 milijuna više nego 2019. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.