Foto: Mercedes
TOČNO je 40 godina prošlo otkako je svjetlo dana ugledao Mercedes W123, po mnogima najbolji Mercedes svih vremena i jedan od najboljih automobila uopće.
Iako danas podcijenjen, Mercedes W123 je ustvari živuća legenda. Premda najmlađi primjerci datiraju u 1985. godinu kada je na ceste stigla možda i bolja serija W124, ovaj se model do prije nekoliko godina mogao okarakterizirati kao svakodnevna pojava. Bar kada govorimo o limuzini koja je bila i ostala najpopularnija izvedba u Mercedesovoj ponudi.
W123 je došavši na tržište bio sve samo ne jeftin automobil. Međutim, odlično odmjeren izgled, izuzetna robusnost i široka paleta motora (preuzeta većim dijelom od prethodnika) i opreme učinili su svoje. Automobil je bio toliko tražen da su godinu dana stari primjerci držali istu cijenu kao i novi iz dućana za koje su postojale duge liste čekanja.
U nas zasigurno najpopularniji je apsolutno neuništivi 200D iz početka ponude. Sa svojih 55 KS i potrošnjom od 8,6 l/100 km nudio je sve osim brzine. Do 100 km/h je ubrzavao za 31 sekundu, ali za razliku od tadašnjih konkurenata, koji su svi redom do danas u vječnim lovištima, razvaljeni polovni primjerak će i danas, nakon bar milijun prijeđenih kilometara ponoviti isto. Vjerojatno je W123 danas na cestama zastupljeniji od svih drugih 40-godišnjaka, i to zajedno.
Inače, W123 je osim atraktivnih karoserijskih izvedbi (coupe, long, karavan i sl) imao i uvjerljive motore. 2.8-litreni benzinac (280E) sa do 185 KS i danas je pojam, kao i njegov dizelski pandan, 300TD 3.0 petcilindraš sa 125 KS, inače prvi turbodizelaš u povijesti ponuđen na njemačkom tržištu, i to od 1981. godine. Potonji je inače u atmosferskom izdanju bio prvi dizelaš sa pet cilindara ikada ugrađen u osobni automobil (W115 240D 3.0). Osim toga W123 je Mercedesu bio prva platforma na kojoj je testirao i druge pogone, poput električnog i pogona na vodik. Drugi važan aspekt bila je sigurnost, pa je između ostalog od 1982. godine opcijski ponuđen i zračni jastuk.
Mercedes W123 je i danas tražena roba. Obnovljeni primjerci nerijetko postižu cijenu i do 3.000 EUR, dok za savršeno očuvane oldtimere valja izdvojiti puno više. Usprkos ukupnoj prodaji od gotovo 2.7 milijuna primjeraka ponuda je danas na tržištu rabljenih vrlo oskudna. Dobri primjerci jednostavno se ne prodaju već se prenose s koljena na koljeno.