Mitsubishi ASX 1.6 2WD Invite: Neodoljiva jednostavnost

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Kompaktni SUV iz Mitsubishija na hrvatsko je tržište stigao pomalo stidljivo, a od pomoći mu nije bila ni visoko postavljena cijena. No ipak, ASX definitivno ima jake adute, čak i u osnovnom izdanju koje se nudi uz akcijski popust od čak 21.000 kn.

Kada bi najkraće morali predstaviti ASX rekli bi da se radi o japanskom rivalu sveprisutnom Nissanovom Qashqaiju. Radi se o urbanom terencu kojem ne nedostaje atraktivnosti, a praktičnost u svakodnevnom korištenju mu je glavna premisa s kojom se želi nametnuti prvenstveno postojećim klijentima Mitsubishija, a potom i svima ostalima.

Temelja za optimizam definitivno ima jer je ASX i vizualno dojmljiv automobil sa sportski nastrojenom karoserijom i podignutom podnicom. Moderan nastup prednjice privlači poglede s agresivno istaknutom maskom i zašiljenim prednjim svjetlima. Nešto smireniji stražnji kraj ne nudi toliko originalnosti, kao ni bočna linija izvedena u suglasju s konkurencijom. Sve u svemu, kombinacija SUV-a i crossovera u Mitsubishijevom izdanju nadilazi sivilo na koje smo bili navikli iz ove kuće.

Model platformu dijeli s većim Outlanderom, što u prijevodu znači kako im je zajednički međuosovinski razmak od 267 cm. S druge strane ASX je osjetno kraći (4.295 mm) i ruku na srce nemjerljivo dinamičniji.

Prije spomenuta kombinacija povećeg razmaka između osovina i reduciranih prevjesa u pravilu znači da u kabini ne nedostaje prostora. Tako i jest, unutrašnjost nudi potpuni komfor u oba reda, a na raspolaganju je i vrlo upotrebljiv prtljažnik kapaciteta 416 litara. Suzdržan dizajn prednje armature ne odvlači poglede, a jedine zamjerke mogu ići na račun korištenja pretvrde plastike. Kvaliteta izrade zato je vrlo visoka, kao i zadovoljavanje svih postulata ergonomije. Sjedi se povišeno, s odličnim pogledom na cestu. Vozačko sučelje nudi čisti klasiku, a uz doplatu je dostupan multimedijski sustav u koji ulazi navigacija, audio-sustav, kamera za vožnju unatrag i dakako poveći zaslon u boji osjetljiv na dodir.
 
Ponuda motora je oskudna i svodi se na atmosferski benzinac i potentniji turbo-dizelaš. Potonjeg smo već imali prilike isprobati u kombinaciji 4WD pogona na tehnološkom blizancu iz Citroena (link). Što se pak tiče benzinca možda najvažnija karakteristika je da se isporučuje isključivo u kombinaciji prednjeg pogona i pet-stupanjskog ručnog mjenjača. Potom svakako vrijedi reći kako razvija 117 KS i 154 Nm.

Ne zvuči previše uvjerljivo, no za svakodnevno korištenje je sasvim dovoljno. Ono što svakako veseli je potrošnja goriva, gotovo rekordno niska za ovu nišu automobilske ponude. Prosječnih 7,4 l/100 km sa sedmodnevnog testa doista zvuči impresivno, kao i činjenica da se uz smireniju vožnju može proći i s kojim decilitrom manje.

Na otvorenoj cesti i pod većim opterećenjem osjeća se nedostatak snage, posebno na duljim usponima i pretjecanjima kada je potrebno šaltanje u niži stupanj. Nedostatak šestog stupnja prijenosa već se lakše podnosi, zasmetati može tek buka motora izražena u režimu viših okretaja. U globalu 11,4 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i maksimalna brzina od 183 km/h upotpunjuju dojam o upotrebljivosti ovog modela.
 
Iako povišene karoserije ASX je na cesti zadržao dinamiku osobnog automobila. Predvidiv i pri naglijim promjenama smjera model zadržava korektnu udobnost i dovoljno osjećaja na upravljaču. Pohvalu upisujemo i na račun kočnica. Međutim  središnja misao ostaje kako ASX evocira uspomene na nekadašnje automobila kada se užitak vožnje prepoznavao u jednostavnosti i predvidivosti, a ne filozofiranju kroz nepregledne mogućnosti podešavanja kojekakvih parametara.
 
>> Baza automobila: Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX u testnom izdanju koje predstavlja ulazni model ima akcijsku cijenu od 148.900 kn što ga svrstava uz bok glavnim konkurentima, prije spomenutom Qashqaiju i C4 Aircrossu, od kojih je istovremeno jeftiniji i opremljeniji. Već samim tima postaje pametan izbor za sve avanturističkog duha koje traže praktično, pouzdano i bogato opremljeno vozilo za svakodnevno korištenje s kojim će ponekad sići i na makadam.

Mitsubishi ASX

Važnija serijska oprema (razina Invite):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Zračni jastuk za koljena vozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese

Dodatna oprema [kn]                           

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena s popustom (-20.100 kn)

Akcijska cijena izvedbe 1.8 DI-D 2WD Intense Plus

 

 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.