Foto: eBay
VJEROJATNO najluksuzniji model tadašnjeg Istočnog bloka i danas je fascinantan automobil.
Tatra T613 je model koji je obilježio posljednja desetljeća jednog od najstarijih proizvođača automobila na svijetu. Luksuzna limuzina karakterističnog dizajna i doista posebnog tehnološkog koncepta bila je rezervirana za najviše dužnosnike državnih službi, a od nje nije prezala niti sovjetska služba sigurnosti, zloglasni KGB.
Na eBayu je osvanuo primjerak upravo s takvom povijesti. No, osim činjenice da je bio u sastavu KGB-a bitna je ona da je automobil u savršenom stanju. Njegov zrakom hlađeni 3.5 V8 motor odradio je svega 25.000 km, dok je ostatak automobila također savršeno očuvan. Nimalo čudno sa obzirom da se radi o primjerku koji je ručno proizveden 1989. godine.
A sada prava stvar. Početna cijena za ovaj automobil je bila tek 8.000 USD, što je apsolutna bagatela. Sada, nakon 70 i više ponuda cijena je udvostručena, no još uvijek na pristojnoj razini. Pritom računajte da kupac sa automobilom dobiva i KGB-ovu opremu, od montažnih rotacijskih svjetala do upute na ruskom.
Podsjetimo, Tatra T613 je bila sve samo ne jeftin automobil. Jedan od rijetkih ponosa Istoka prodavao se i na zapadu, a cijena je početkom 1990-tih bila oko 30.000 GBP.
Tatra T613
Tatra je definitivno jedan od najzanimljivijih auto proizvođača u ovom dijelu Europe i šire. Osim same činjenice da se radi o drugoj najstarijoj tvrtki u svijetu s neprekinutom proizvodnjom vozila, Tatra je poznata po brojnim tehnološkim dostignućima, ali i doista posebnim modelima. Kao dobar orijentir može poslužiti i informacija kako je upravo njen model T-97 bio uzor za stvaranje VW Bube.
Premotamo li vrijeme do 1973. i preskočimo li nekoliko doista fascinantnih automobila dolazimo do vremena kada Tatra predstavlja T613. Model donosi novi dizajnerski izraz kojeg potpisuje talijanski Vignale, a tehnološki je bio jedan od najnaprednijih automobila svojeg vremena. Stoga ne čudi što se u proizvodnji uz stalna unapređivanja zadržao sve do kraja milenija. Zadnje godine proživio je kao T700, a posljednji primjerak proizveden je 1999. godine.
Automobil je pokretao 3.5 V8 benzinac sa zračnim hlađenjem. S maksimalnih 165 KS i 265 Nm je uz pomoć četiri-stupanjskog mjenjača potjerao Tatru do 100 km/h u 12,1 sekundi, a sve do 190 km/h. Impresivne vozne osobine upotpunjavali su ventilirajući diskovi na svim kotačima, Kasnije je ugrađen novi pet-stupanjski mjenjač, a posljednja izvedba modela razvijala je preko 200 KS.