NJEMAČKA je pionir: po novom pravilniku dopušta dizelska goriva koja se 100 posto proizvode od otpadnih materijala kao što je masnoća za prženje. To bi trebalo pomoći u ravnoteži CO2.
U Berlinu je Savezno vijeće odobrilo uredbu njemačke vlade koja utire put uvođenju biodizela. Kao čisto gorivo odobrena su i takozvana parafinska dizelska goriva koja se proizvode od otpadnih materijala i biljnih ulja.
Do sada su se mogli miješati samo s konvencionalnim dizelom. Prema novom pravilniku, ubuduće se mogu nuditi i u stopostotnoj koncentraciji.
Budući da biodizel uzrokuje manje CO2 od konvencionalnog dizela, to bi također trebalo doprinijeti zaštiti klime. Upitno je, međutim, u kojoj će mjeri novo gorivo biti dostupno u budućnosti.
Dodatak električnoj mobilnosti
Prema njemačkom ministarstvu okoliša, rabljena ulja za kuhanje - primjerice iz ugostiteljstva - već se u potpunosti koriste kao dodatak u transportu.
Udruga automobilske industrije (VDA) ipak je govorila o “dobrom danu za okoliš i klimu”. Obnovljiva goriva mogla bi značajno doprinijeti postizanju klimatskih ciljeva u prometnom sektoru, kaže predsjednica VDA Hildegard Müller. "Na putu prema klimatski neutralnom prijevozu, obnovljiva goriva su prikladan i hitno potreban dodatak glavnom osloncu elektromobilnosti."