Kineski proizvođač automobila BYD (Build Your Dreams) trebao bi u ožujku otvoriti poslovnicu u Zagrebu, točnije na Savskoj cesti, gdje se nekada nalazio salon vozila marke Tesla. U tijeku su pripreme za otvaranje salona, a mi smo provjerili kako napreduju. Čini se da je otvaranje samo pitanje dana jer je salon već gotovo potpuno opremljen.
Iako još nije poznat točan datum otvaranja, ovaj potez označava značajan korak u BYD-ovoj strategiji širenja, posebice u segmentu električnih vozila, koji bilježi sve veću popularnost.
Prema podacima agencije Promocija Plus, hrvatsko tržište električnih automobila ostvarilo je rast tijekom 2024. godine.
Ukupno je registrirano 63.806 novih vozila, što je povećanje od 12.54 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je broj registracija električnih automobila dosegao 1915, što predstavlja rast od 18.36 posto u odnosu na 2023. godinu.
Električne limuzine i SUV-ovi
Kineski brendovi poput MG-ja i Dongfenga već su prisutni na hrvatskom tržištu. MG je 2024. zabilježio velik uspjeh zahvaljujući modelu MG4, koji je ostvario 126 registracija, dok su Dongfengovi modeli Seres 3 i Seres 5 također zabilježili rast. Modeli BYD Dolphin i XPeng G9 tek su se pojavili u prodaji s po jednim registriranim primjerkom.
Očekuje se da će tvrtka na hrvatskom tržištu ponuditi modele koji su već postigli uspjeh u Europi, uključujući električne limuzine i SUV-ove, piše Lider.
Hrvatska zaostaje za prosjekom EU
Unatoč rastu Hrvatska zaostaje za prosjekom EU u segmentu električnih vozila. Državne subvencije, poput poticaja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, igrale su ključnu ulogu u ovom razvoju. U proljeće 2024. Fond je osigurao 15 milijuna eura za subvencije, koje su bile podijeljene u nekoliko sati. Međutim, neispunjena obećanja o dodatnim sredstvima usporila su rast tržišta.
Među najprodavanijim modelima 2024. našli su se Teslin Model 3 s 371 registracijom i Model Y s 225 jedinica. MG 4 ostvario je impresivan napredak te su premium modeli poput Audija Q4 E-Tron također privukli pažnju.